Ресурсбук България. Данни за избрана стока/услуга

TikTok. Социална мрежа за кратки клипове

„TikTok“ е социална мрежа, позволяваща създаването на кратки музикални клипове, концерти и за обмен на съобщения.

Стартирана през септември 2016 г., в момента платформата е водеща за споделяне на кратки клипове в Китай и става все по-популярна и в други страни, превръщайки се в едно от най-бързо развиващите се и изтегляни приложения. Главната ѝ аудитория са тийнейджъри. TikTok е най-изтегляното приложение в Apple App Store от януари 2018 г. до март 2019 г.

Според изследванията на Sensor Tower, нивата на ангажираност също са доста високи: потребителите прекарват средно по 52 минути на ден в това приложение.

История

Социалната мрежа „Douyin“ е стартирана от китайската компания „ByteDance“ през септември 2016 г. Копие от нея за международния пазар по-късно е издадено под името „TikTok“.

На 9 ноември 2017 г. „ByteDance“ придобива социалната мрежа „musical.ly“ и на 2 август 2018 г. я съчетава с „TikTok“.

Забрана в Индия

На 3 април, 2019 г. Върховният съд в Мадрас, изслушвайки „ССИ“, поиска от правителството на Индия да забрани приложението, като посочи, че „насърчава порнографията“ и показва „неподходящо съдържание“. Съдът също така отбеляза, че децата и непълнолетните, които използват приложението, са изложени на риск да бъдат насочени към сексуални хищници. Освен това съдът поиска излъчените медии да не излъчват нито един от тези видеоклипове от приложението. Говорителят на TikTok заяви, че те спазват местните закони и чакат копието на съдебната заповед, преди да предприемат действия.

На 17 април и Google, и Apple премахват TikTok от Google Play и App Store. Тъй като съдът отказа да преразгледа забраната, компанията заяви, че са премахнали над 6 милиона видеоклипа, които нарушават тяхната политика и насоки относно съдържанието.

Характеристики и трендове

Мобилното приложение TikTok позволява на потребителите да създават кратък видеоклип на себе си, който често включва музика на заден план, може да бъде ускорен, забавен или редактиран с филтър. Те могат също да добавят свой собствен звук в началото на фоновата музика. За да създадат музикално видео с приложението, потребителите могат да избират фонова музика от голямо разнообразие от музикални жанрове, да редактират с филтър и да запишат 15-секундно видео с корекции на скоростта, преди да го качат, за да споделят с други хора в TikTok или други социални платформи. Те могат също така да снимат видеоклипове за симулиране на пеене на популярни песни, като си мърдат устните с музиката.

Страницата „ForYou“ в TikTok е поток от видеоклипове, които се препоръчват на потребителите въз основа на тяхната активност в приложението. Съдържанието се генерира от изкуствения интелект (AI) на TikTok в зависимост от това какъв вид съдържание е харесал, взаимодействал или е търсил всеки потребител. Потребителите могат също така да изберат да добавят към любими или да изберат „Not interested“ за видеоклипове в своята страница ForYou.

TikTok комбинира приятно съдържание на потребителя, за да предостави видеоклипове, които те също биха харесали. Потребителите и тяхното съдържание могат да бъдат излъчени на страницата „ForYou“ само ако са на 16 или повече години, съгласно правилата на TikTok. Потребителите под 16 години няма да се показват в страницата „ForYou“, страницата със звуци или под каквито и да било хаштагове.

Други подобни ресурси
Фирми:   Компютри. Електроника
Обекти:  Магазин - техника
Лица:     Машино, Техно...
Събития: Компютърно обучение
Сайтове: Компютри.Електроника


 
  Снимки на стоката / услугата или реклама на Компютри. Софтуер
 
 
  Ценови данни
 
  Мярка:   Брой
  Количество:   1
  Ориентировъчна цена: 0
 
  Контакти
 
  Фирма - доставчик  
  Лице за контакти:  
  Телефон   -
  E-Mail  -
 
  Класификация
 
  Група на стоката: Компютри. Софтуер  >>>
  Подгрупа: Интернет   >>>
  Тип:
 
Конкретни артикули от стоката TikTok. Социална мрежа за кратки клипове
Код Име на стоката Мярка Кол. Цена Купи >>>
 
Линкове към TikTok. Социална мрежа за кратки клипове
 
 
 



 
 
 
НОВИНИ И КОМЕНТАРИ
 ТикТок отхвърли офертата на Майкрософт. Ще партнира с Оракъл  
__ 1 __

14/09/20
19:58:46
Майкрософт" обяви, че предложението й за закупуването на американския бизнес на популярното приложение за споделяне на видео "ТикТок" е отхвърлено, като вместо това китайската компания е избрала консорциум, ръководен от "Оракъл" като "технологичен партньор".

Двата технологични гиганта водеха в надпреварата за закупуването на "ТикТок" от китайската "БайтДанс".

Президентът на САЩ Доналд Тръмп беше дал срок до 15 септември китайското приложение да бъде продадено или да престане да оперира на територията на страната. Администрацията на Тръмп твърди, че то и други китайски приложения са заплаха за националната сигурност, тъй като споделят данните на потребителите си с правителството в Китай.

"Уолстрийт джърнъл" и "Ройтерс" съобщават, че "Оракъл", която продава технологии за бази данни и облачни системи, е спечелила наддаването, цитирайки източници, запознати с въпроса.

След избухването на скандала се появи информация, че "Оракъл" сериозно обмисля да закупи бизнеса на "ТикТок" в САЩ, Канада, Австралия и Нова Зеландия заедно с инвестиционни компании, включително General Atlantic и Sequoia Capital.

Според The Washington Post "Оракъл" е избрана от "БайтДанс" за "технологичен партньор ", за да успокои американските опасения, а "Ройтерс" цитира източник, според който това ще бъде преструктуриране, а не продажба, като "Оракъл" ще обработва потребителските данни на "ТикТок" за САЩ. Източникът не разкрива каква част от операциите на "ТикТок" в САЩ ще останат притежание на "БайтДанс".

Позицията на Китай

Преди две седмици Китай обяви нови правителствени ограничения върху износа на технологии. Смята се, че правилата са насочени към забавяне на продажбата на "ТикТок". Ограниченията означават, че някои технологии като "изкуствен интелект" (AI) ще се нуждаят от одобрение от правителството, преди да могат да бъдат изнесени.

"ТикТок" стана толкова популярен, защото разполага с високо усъвършенствани алгоритми, които предсказват какво искат да гледат потребителите. Този вид технология вече ще бъде следен и може би регулиран от китайското правителство. Подобно високо оценени алгоритми няма да бъдат продавани или прехвърляни на други страни според анализ в South China Morning Post.

Какво означава всичко това за потребителите на "ТикТок?

Не е ясно какво ще се случи с популярното приложение за споделяне на видеа, което има около 100 милиона активни потребители в САЩ.

Каквато и да е сделката, тя все още ще се нуждае от одобрение от редица заинтересовани страни, включително правителствата на САЩ и Китай, "БайтДанс" и инвеститорите.

През август "ТикТок" заведе дело срещу правителството на САЩ в отговор на изпълнителната заповед на Тръмп за забрана на приложението.
 'Ютюб' пуска видео платформа, подобна на 'ТикТок'  
__ 2 __

16/09/20
13:57:43
Ютюб" на групата "Алфабет" пуска своя версия на видео услуга за кратки видеа, наречена Shorts, която ще бъде пряк конкурент на популярната платформа "ТикТок".

Компанията първо ще тества услугата в Индия през следващите няколко дни и след това ще тя ще бъде разширена в повече страни през следващите месеци, се казва в публикация в блога на "Ютюб" в понеделник.

Новият продукт на "Ютюб", който ще се конкурира освен с "ТикТок" и с Reels на "Фейсбук", ще позволи на потребителите да записват кратки видеоклипове, удобни за мобилни устройства, и след това да добавят специални ефекти и озвучаване, изтеглено от музикална библиотека.

YouTube Shorts ще ограничи видеоклиповете до 15 секунди, а платформата ще включва инструменти за редактиране, подобни на китайската "ТикТок".

Съобщението идва на фона на обявеното партньорство между "Оракъл" и китайския собственик на "ТикТок" - "БайтДанс" - за пазара на компанията в САЩ. Вместо да продаде бизнеса си на "Майкрософт", "БайтДанс" реши да работи заедно с "Оракъл" в САЩ, като компанията ще обработва и съхранява личните данни на потребителите, но не е ясно дали ще получи достъп до алгоритъма на китайците.

Влизането на "Ютюб" в пространството за видео услуги в кратка форма съвпада със забраната на "ТикТок" на един от най-големите й пазари - Индия - след ескалиралото напрежение между Индия и Китай.

Индия забрани "ТикТок" и 58 други китайски приложения през юни, като обясни действията си с опасения за сигурността на личните данни на потребителите и достъпа на Китай до тях - подобни бяха и обясненията на президента на САЩ Доналд Тръмп, когато поиска забрана за "ТикТок" на територията на страната.

Забраната в Индия беше обявена след сблъсъците в долината Галван на границата между Индия и Китай в Хималаите.

По това време Индия беше най-големият чуждестранен пазар на "ТикТок" с около 120 милиона потребители.

"Ютюб" също ще се конкурира с редица местни компании за видеоуслуги, които се втурнаха да запълнят празнотата на пазара в Индия.

Вицепрезидентът на "Ютюб" за управление на продуктите Крис Йафи каза, че Shorts е "за артисти, които искат да снимат кратки, привличащи видеоклипове, използвайки нищо друго освен своите мобилни телефони". Йафи добави, че Shorts скоро ще се появи и на други пазари, след като продуктът стане по-усъвършенстван и се добавят нови функции.
 
  Задай въпрос, добави коментар >>> Отвори формата за текст    
 
Избери оценка:   2 3 4 5 6    
 
  Брой посещения:  381       Гласували:  0     Оценка:  0.00                Последна редакция:   14/09/20
 
Google