Баркодът става на 50 години
Точно преди 50 години - на 31 март 1971 г., водещи представители на индустрията и търговията избират да въведат "универсален продуктов код", който ще промени хода на световната икономика.
Днес, този код - познат като стандарта "Глобален номер на търговската единица (GTIN)", служи за уникалната идентификация на всеки отделен продукт, като е основата на баркода.
Това е най-важният стандарт по веригата на доставки. Чрез него ежедневно по света се извършват над 6 милиарда сканирания.
Големите в бизнеса с хранителните стоки, търговията на дребно и потребителските стоки от компании като Heinz, General Mills, Kroger и Bristol Meyer провеждат през 1971 г. историческа среща в Ню Йорк. Те осъзнават нуждата от въвеждането на уникална идентификация на всеки отделен продукт. Визионери за времето си, те вярват, че този универсален код може да бъде използван и извън магазините за хранителни стоки (като например в складовете и управлението на производството), че ще доведе до оптимизиране на времето, ще предизвика промени както по веригата на доставките, така и в потребителското преживяване. На тази среща те решават също да продължат с иновациите и заедно да създадат система, която би била от полза както за бизнеса, така и за потребителите.
Години по-късно баркодът ще бъде обявен за революционно нововъведение в търговията и включен в класацията "50 неща променили съвременната икономика" на BBC.
Стандартите GS1, включително баркодът, продължават да помагат за подобряване на бързината, ефективността и сигурността на съвременния глобален бизнес поток, опростявайки процесите по веригата на доставки почти във всеки сектор.
Все по-големите изисквания от страна на потребителите за точна информация за продуктите поставят пред стандартизиращите организации ново предизвикателство: да се развие следващо поколение символи (като квадратните символи, вкл. QR кодове). Спорде очакванията, те трябва да съдържат в себе си много повече и надеждна информация за нуждите на потребителите, като съдържание на алергени, дали продуктът е от биологично производство, информация за неговото влияние върху околната среда и др. Това увеличава доверието на потребителите и тяхната лоялност към продуктите, които купуват.
GS1 е международна неправителствена организация, която разработва и внедрява глобални стандарти и решения, с цел повишаване на ефективността, видимостта и устойчивостта на продуктите в световен мащаб и представлява повече от 2.5 милиона компании. В рамките на дейността й са разработени стандарти за автоматична идентификация и електронен обмен на данни за нуждите на веригите на доставка. Стандартите са се наложили през годините в цял свят в различни сектори на индустрията (най-силно в търговията с потребителски стоки). Използването им е свързано с автоматизация на процесите, намаляване на ръчната работа, намаляване на обема от хартиени документи, осъществяване на ефективна проследимост и много други.
Други подобни ресурси
Фирми: Търговия
Лица: Дизайн
Стоки: Услуги
Снимки от сайта или реклама на "Бизнес и търговия" | |||||||||||||||
Линк към сайта | <<<Натисни тук >>> | ||||||||||||||
Фирма | >>>>> | ||||||||||||||
Обект | >>>>> | ||||||||||||||
Лице за контакти: | |||||||||||||||
Телефон | |||||||||||||||
Идентификация | |||||||||||||||
Раздел: | Бизнес и търговия >>> | ||||||||||||||
Категория: | Бизнес идеи >>> | ||||||||||||||
Група: | |||||||||||||||
|
|||||||||||||||
| |||||||||||||||
ДЕТАЙЛИ, НОВИНИ И КОМЕНТАРИ | |||||||||||||||
|
|||||||||||||||
Задай въпрос, добави коментар >>> | Отвори формата за текст | ||||||||||||||
Брой посещения: 507 Гласували: 0 Оценка: 0.00 Последна редакция: 31/03/21 | |||||||||||||||
|