Ресурсбук България. Данни за избран сайт

Първи стъпки в Email маркентинга

Първи стъпки в Email маркетинга

Какво е необходимо да знаем, за да стартираме успешно Email маркетингът е един от най-ефективните маркетингови канали в Интернет. Можете да го използвате, за да промотирате своя уебсайт, да комуникирате с клиентите си, да печелите от афилиейт оферти и т.н. Въпреки предимствата на имейл маркетинга, той често се пренебрегва и неговите възможности силно се подценяват. Причината за това обикновено се крие в липсата на познания, опит и разбиране за принципите на действие и успешните подходи при реализирането на кампании.

Какво е имейл маркетингът?

Имейл маркетингът е форма на директен маркетинг, която използва имейл комуникацията като основен канал за предаване на рекламни и информационни послания. А колкото до директния маркетинг, това е събирателен термин за техники и стратегии, при които контактуваме директно с крайния потребител, вместо да използваме традиционните рекламни канали като радио, телевизия и други масови издания. Основните дейности при имейл маркетинга са две:

1. Създаване и обогатяване на база данни от имейл адреси (и друга контактна информация).

2. Изпращане на съобщения до тази база данни от контакти във връзка с наши промоции, продукти, новини и т.н.

Добрите търговски и маркетингови практики изискват да получим предварителното съгласие на даден член на нашата база данни от контакти за това, че иска да получава информация от нас по дадена тема. Това обикновено се реализира с помощта на т.нар. double opt-in процес. Основните му стъпки са следните:

1. Пред потребителя се представя форма за регистрация в нашия имейл списък, като е добре да му се представи и основателна причина (да бъде убеден) да го направи.

2. Потребителят се регистрира, попълвайки данните си и натискайки бутона за регистрация.

3. Веднага след това той получава съобщение, където му се представя възможност да потвърди регистрацията си.

4. При кликването върху хипервръзката за потвърждение, този потребител вече е абониран за нашия имейл списък и двукратно е изразил съгласието си да получава информация от нас.

Втори, много важен принцип в имейл маркетинга е, че при изпращането на дадена кампания (или единично съобщение), винаги трябва да предоставяме на получателя възможност да се отпише от списъка по лесен и интуитивен начин. Това изискване е заложено и в Закона за електронна търговия, но и в същото време, то е израз на коректност и добро отношение към конкретния получател на нашите съобщения.

Защо да използваме имейл маркетинга?

Имейл маркетингът е, може би, най-стария инструмент за интернет маркетинг, като през последните години той става все по-широко разпространен сред блогъри, собственици на сайтове и онлайн магазини, консултанти и предприемачи. Причината за това е, че той се е доказал като един от най-ефективните методи за маркетиране онлайн, даващ реални резултати.

Имейл съобщенията се доставят директно на получателя (за разлика от блог статиите, банер рекламата и други материали онлайн, които изискват потребителят първо да посети вашия уебсайт, за да получи достъп до дадената информация).

Освен това, ако отделяте достатъчно внимание в подготовката на качествени, добре обмислени и оформени съобщения, както и ако провеждате своите кампании след ефективно планиране, имате възможност да изградите сериозни и стабилни отношения на доверие между вас и вашата аудитория. А това неминуемо ще доведе до по-добри финансови резултати.

Ако вашата аудитория ви познава, доверява ви се и ви уважава, тя ще обръща повече внимание на това, което пишете и казвате и ще бъде много по-склонна да предприеме желаните от вас действия, отколкото ако не сте успели да изградите помежду си тази връзка и отношения на доверие и уважение.

И не на последно място, имейл маркетингът е много гъвкав, като подход и може да бъде използван за широк диапазон от цели. Можете да го използвате, за да осигурите по-голям трафик към сайта си, да промотирате специални оферти, да стартирате нов проект и т.н.

Имейл маркетингът не е СПАМ

Много хора не обичат имейл маркетинга, защото го свързват с понятието „СПАМ“ и всички негативи, които са се натрупали около него. С други думи, тяхната представа за имейл маркетинга е, че това е дейност при която изпращаш спам на другите хора с цел да спечелиш от това.

Този възглед е твърде едностранчив. Имейл маркетингът е инструмент и като такъв, той може да бъде използван качествено и ефективно или некачествено и неефективно. От нас зависи дали ще се опитваме да изграждаме качествени отношения с клиентите си или ще ги заливаме със нежелани от тях спам-съобщения. И двете могат да бъдат реализирани с помощта на имейл маркетинга, но ние сме тези, които решаваме.

Спамът, като практика не само, че е неетичен и не е част от добрите практики на имейл маркетинга, но и освен това е крайно неефективен и рушащ репутацията на изпращача.

Направете следния експеримент: запишете се за имейл бюлетина на избрана от вас реномирана компания, известен блогър или консултант. Ще останете изненадани от това, че не сте заливани от спам, а от полезна и интересна информация. Така става видимо, че е напълно възможно маркетингът да се използва по един ефективен, не-досаден и полезен и за двете страни начин. Именно в това се състои модерният интернет (и „имейл“) маркетинг. Спам подходите са скелети от близкото и далечно минало, които все по-малко се използват в световната практика – както поради своята неетичност, така и заради ниската си ефективност.

Първите и най-важни стъпки в имейл маркетинга

Имейл маркетингът е ефективен инструмент за промотиране и комуникация и нямаме никакво оправдание, ако поне не опитаме да го използваме в своя бизнес. Ето и първите и най-важни стъпки, които могат да направят това възможно:

1. Софтуер. Необходимо е да изберем качествен и „зареден“ с достатъчно функции софтуер за имейл маркетинг. Трите най-популярни инструмента в световен мащаб са MailChimp.com, GetResponse.com и AWeber.com.

2. База данни. Не е добра практика да се закупуват или събират от „публичното пространство“ имейл адреси и други данни за контакт. Най-ефективният, от гледна точка на постиганите резултати метод е double opt-in.

3. План на кампаниите. Не е добра идея да изпращаме хаотични и нередовни съобщения. Преди да започнем своите активности, е необходимо да изградим план какво, кога и под каква форма ще изпращаме на своята аудитория. Трябва да планираме добре всеки имейл, който разпространяваме сред своята база данни. Добра идея е да „приучите“ хората да получават съобщения от вас. Идеалният инструмент за това е регулярният имейл бюлетин.

4. Съобщенията. Не изпращайте само реклами на своите абонати. Наблегнете на полезната и интересна информация, която ги интересува и по теми, където вие сте експерти. Стремете се съотношението полезна информация – реклама да е с колкото може по-голям превес за полезната информация. Ако прекалявате с рекламата, аудиторията ви ще се отегчи и все повече абонати ще започнат да се отписват от вашите списъци.

Постоянство и търпение

Събирането на база данни и изграждането на отношения на доверие с аудиторията изискват време и са един постоянен процес. Не очаквайте с едно имейл съобщение да постигнете феноменални резултати. Необходимо е редовно да комуникирате с хората, да им изпращате полезна информация, да им помагате, да спечелите доверието им. Ако направите това финансовите резултати ще се подобрят по един много по-естествен и ефективен начин.

Други подобни ресурси
Стоки:    Информация, култура


 
  Снимки от сайта или реклама на "Знание"
 
 
  Линкове (връзки) към Първи стъпки в Email маркентинга
 
S1757 Акумулаторни Електрочасти Качество Виж  ~  
S1827 Аудитория Слушатели Образование Виж  ~  
S1830 Афилиейт Интернет търговия Услуга Виж  ~  
W69581 Раздел ''Знание'' Знание Ресурсбук Виж  ~  
 
  Линк към сайта  <<<Натисни тук >>>
 
  Фирма  >>>>>
  Обект  >>>>>
  Лице за контакти:  
  Телефон  
  E-Mail  -
 
  Адресни данни
 
  Област:
  Населено място:
  Адрес:
  Пощ.код/кутия: /
 
  Идентификация
 
  Раздел: Знание  >>>
  Категория: Информационни технологии  >>>
  Група: Интернет бизнес
 



 
НОВИНИ И КОМЕНТАРИ
Дал мнение Посещения               Коментар
 
  Задай въпрос, добави коментар >>> Отвори формата за текст    
 
Избери оценка:   2 3 4 5 6    
 
  Брой посещения:  368       Гласували:  0     Оценка:  0.00                Последна редакция:   01/08/16

Google