Ресурсбук България. Данни за избран сайт

 

Телематик интерактив

"Телематик интерактив", която управлява онлайн хазартния бранд Palms bet, планира да излезе на борсата във Франкфурт в средата на 2023 г.

В по-далечно бъдеще дружеството ще опита да набере инвестиции, за да придобие конкурент от чужбина. Palms bet e трета на пазара на онлайн залагания в България.

Малко са българските компании, които се търгуват на чужди борси. "Телематик интерактив", която управлява онлайн хазартния бранд Palms bet, планира подобен ход. Дружеството ще опита да се листне на борсата във Франкфурт през следващата година. Ако операцията е успешна, то ще се превърне във втората българска компания след "Алтерко", която е представена на чужда борса.

Други подобни ресурси
Фирми:   Хоби,Свободно време
Лица:     Маркетинг
Стоки:    Хоби, свободно време
Сайтове: Игри


 
  Снимки от сайта или реклама на "Спорт"
 
 
  Линкове към Телематик интерактив
 
W105442 Palms bet е втората българска компания, която ще се търгува във Франкфурт Източник Dnevnik.bg
  Манипулации с линковете
 
  Линк към сайта  <<<Натисни тук >>>
 
  Фирма  >>>>>
  Обект  >>>>>
  Лице за контакти:  
  Телефон  
  E-Mail  
 
  Адресни данни
 
  Област:
  Населено място:
  Адрес:
  Пощ.код/кутия: /
 
  Идентификация
 
  Раздел: Спорт  >>>
  Категория: Залагания, Хазарт  >>>
  Група:
 



 
 
 
ДЕТАЙЛИ, НОВИНИ И КОМЕНТАРИ
 Palms bet е втората българска компания, която ще се търгува във Франкфурт    
__ 1 __

21/11/22
17:49:20


"Телематик интерактив" е създадена през 2014 г., като през февруари проведе ИПО на Българската фондова борса. Компанията е свързана с Мило Борисов - основател на производителя на игрално оборудване "Си Ти гейминг" (познато преди това като "Казино технологии").

Какъв е планът

Планът е листването във Франкфурт да се осъществи през лятото на 2023 г., по думите на Красимир Тахчиев, финансов директор на компанията. Дружеството обаче не планира да набира допълнителен капитал, а цели само допускане до търговия. "Всъщност визията и стратегията ни е по-дългосрочна", допълва Тахчиев, идеята на компанията е да се сдобие с публичност на пазар, където има доста по-широк кръг от чуждестранни инвеститори. В някакъв бъдещ етап обаче дружеството ще опита да набере средства от борсата, за да придобие конкурент от чужбина.

"Да излезем там. Да се търгуват нашите акции. Да натрупаме история. Да се запознаят с нас анализатори, инвеститори и вече по-дългосрочната ни цел е в някакъв момент да направим експанзия, с таргетиране на чужди пазари, придобиване на по-съществени играчи на съответния пазар. Тогава вече, когато имаме конкретна идея и проект, ще търсим и допълнително финансиране от по-широк кръг инвеститори" казва Тахчиев.

Преди около девет месеца "Телематик интерактив" се опита да набере около 20 млн. лв. на БФБ. В крайна сметка обаче инвестициите бяха около 16 млн. лв., с което компанията достигна капитализация около 200 млн. лв. Акциите на компанията се оцениха на 50 лв. по време на ИПО-то през февруари, но няколко месеца по-късно компанията взе решение да разпредели дивидент под формата на акции. Така увеличи капитала си и направи сплит (3 към 1) на книжата на цена около 16 лв. На тези нива продължава да се търгува и през ноември, като и капитализацията е сравнително непроменена в сравнение с февруари (200.8 млн. лв към днешна дата).

Според финансовия директор българската борса е сравнително незабележима за чуждестранните инвеститори. "Трудно се отваря акаунт, не си в платформите (за търговия), труднодостъпен си", дава пример Тахчиев. А за компания, която планира да се разраства в международен план и ще търси кредибилност пред международните инвеститори, е напълно нормално да търси листване на чужда борса. Листването на борсата във Франкфурт е сравнително лесно, тъй като българската борса ползва същата система - XETRA. Набирането на капитал в момента и при това състояние на пазарите обаче би било трудно, особено за непозната компания.

На три континента

Преди излизането й на борсата от компанията представиха проспект на инвеститорите, в който описват намеренията си за навлизане на пазари като Кения, Перу и Украйна. Според Лъчезар Петров, изпълнителен директор на компанията, плановете им за почти всички от тях се развиват добре с изключение на Украйна. "В момента Кения върви по план", споделя Петров пред "Капитал", като допълва, че проектът в Африка е в сравнително напреднал стадий. "Към момента сме в етап на разгръщането на по-мащабен маркетингов план, който ще ни даде възможност да заемем по-добър пазарен дял, просто ни трябваше време за екип и опит", допълва Петров.

В Южна Америка ситуацията стои по малко по-различен начин. "В Перу сме на финална фаза от административна гледна точка, дружеството е учредено, получи лиценза, очакваме и хубави новини скоро от там, че вече работим", казва Петров. "Пазарът в Перу е в процес на регулация. Доскоро не се изискваше лиценз, а ние работим с лиценз, който получихме в Кюросао. Това ни позволява да оперираме там в момента, но е възможно на следващ етап да въведат и местно лицензиране", отбелязва и финансовият директор.

Ситуацията с войната в Източна Европа блокира плановете на компанията за развитие в Украйна, но според изпълнителния директор проектът може да бъде възобновен при промяна в ситуацията.

Услуги за други казина

Съдейки по финансовите резултати на фирмата, приходите през 2022 г. ще надхвърлят тези от предходната година. Само за първите девет месеца постъпленията са над 73 млн. лева (в сравнение със 76 млн. за цялата 2021 г.) , като нетната печалба е около 18 млн. лв. (20 млн. през 2021 г.). Основната част от всички приходи на "Телематик" се генерират от онлайн казино игри - около 85%. Те идват почти изцяло от вътрешния пазар, поради което компанията се цели и в нови територии. Останалата част от постъпленията са от спортни залози, предоставяне на игрално съдържание и от инвестиции във финансови инструменти.

Освен потребителския сектор със залаганията, откъдето идват и основно приходите на "Телематик интерактив", компанията предлага и B2B (business to business) услуги чрез дъщерното си дружество "Си Ти интерактив". То разработва софтуер за онлайн казино игри и преди 2021 г. е част от друга компания на хазартната група на Мило Борисов - "Си Ти гейминг".

"Една година след придобиването на дружеството ("Си Ти интерактив") сега фокусът е върху него", казва Петров. Той обяснява, че отскоро компанията е започнала да работи на четири нови пазара: Швейцария, Нидерландия, Словакия и Чехия. Така към момента тя оперира на 17 територии и има над 900 партньора, основно онлайн казина. "Плановете за следващата година (на дъщерното дружество) са (навлизането на) по-големи пазари като Испания и Италия, което ще даде възможност на дружеството да разшири пазарният си дял и приходите", отбелязва Петров. Целта на излизането на борсата във Франкфурт е кредибилност, чрез която компанията да опита да навлезе в новите пазари в Европа.
 Топ 3 в онлайн хазарта    
__ 2 __

21/11/22
17:57:26
Еfbet

Зад бранда стои малтийското дружество Brobet Limited на братята Цветомир и Боян Найденови. Освен платформа за залагания те управляват и десетки игрални зали. В сайта на дружеството се посочва, че то оперира и в Румъния, а през миналата година са влезли и на пазарите в Испания, Италия и Сърбия. Братята са бивши съдружници в хазартния бизнес на Васил Божков, като войната между тях, която започна през 2019 г., е вероятната причина за повдигането на 18 обвинения на Божков и укриването му в Дубай, както и до отнемането на лицензите на частните му лотарии и на "Еврофутбол".

Winbet

Брандът обединява онлайн хазартна платформа и игрални зали. През няколко дружества те водят до малтийското HET Entertainment Group, свързано с Валтер Папазки. В миналото той е бил част от СИК, осъден за убийство на конкурент. Част от игралните зали бяха в съсобственост с Найденови, други - с Васил Божков. Свързан с Папазки е и производителят на хазартно оборудване "Евро геймс технолоджи" с над 450 млн. лв. приходи за 2019 г. В групата на някои от дружествата като краен собственик излиза братът на Валтер Папазки - Георги, който е съсобственик с Божков в друго дружество, регистрирано преди 2019 г.

Palms bet

Лицензът е издаден на "Телематик интерактив България", зад която стои дългогодишен играч на този пазар - Мило Борисов. Той е основател на друг голям производител и износител на игрално оборудване - "Казино технологии" (прекръстено на "Си Ти гейминг") с приходи за 2021 г. почти 40 млн. лв. С Борисов директно и индиректно са свързани няколко компании с лиценз за игрални зали - "Елдорадо корпорейшън", "Палмс меркюр" и др. Част от офлайн обектите са в съдружие с германската Gauselmann Group, която оперира игрални зали и казина под бранда Mercur, но също така е и производител на хазартно оборудване и има сайтове за залагания.
 Пазарът в България    
__ 3 __

21/11/22
17:59:12
Компаниите избягват да дават оценка за големината на онлайн хазартния бизнес в България, макар и да твърдят, че той расте. Причините са няколко. Първо - много повече играчи се местят от традиционните към онлайн хазартните игри и второ - в последната година навлязоха и много нови играчи.

Към момента с лиценз за онлайн хазартни игри на нашия пазар са 12 компании - чужди и местни дружества. По оценки на Лъчезар Петров, изпълнителен директор на "Телематик интерактив", компанията се нарежда на трето място по пазарен дял след още две други български дружества - "Ефбет" и "Уинбет".

"Телематик" обяви над 78 хил. активни клиенти в последния си отчет от 26 октомври, като ръстът е над 69% в сравнение със същия период на предходната година. Средният приход от клиент на компанията за първите девет месеца на 2022 г. е около 100 лв., което е спад от над 20% спрямо миналата година.

Трудно е да се определи на колко възлиза средният залог. Понятието среден залог е различно за всеки оператор. Бизнесът е доста сегментиран и всеки от операторите е позициониран на различно ниво, трудно може да се даде оценка за общия пазар.
 Palms bet е втората българска компания, която ще се търгува във Франкфурт    
__ 4 __

21/11/22
18:03:19


"Телематик интерактив" е създадена през 2014 г., като през февруари проведе ИПО на Българската фондова борса. Компанията е свързана с Мило Борисов - основател на производителя на игрално оборудване "Си Ти гейминг" (познато преди това като "Казино технологии").

Какъв е планът

Планът е листването във Франкфурт да се осъществи през лятото на 2023 г., по думите на Красимир Тахчиев, финансов директор на компанията. Дружеството обаче не планира да набира допълнителен капитал, а цели само допускане до търговия. "Всъщност визията и стратегията ни е по-дългосрочна", допълва Тахчиев, идеята на компанията е да се сдобие с публичност на пазар, където има доста по-широк кръг от чуждестранни инвеститори. В някакъв бъдещ етап обаче дружеството ще опита да набере средства от борсата, за да придобие конкурент от чужбина.

"Да излезем там. Да се търгуват нашите акции. Да натрупаме история. Да се запознаят с нас анализатори, инвеститори и вече по-дългосрочната ни цел е в някакъв момент да направим експанзия, с таргетиране на чужди пазари, придобиване на по-съществени играчи на съответния пазар. Тогава вече, когато имаме конкретна идея и проект, ще търсим и допълнително финансиране от по-широк кръг инвеститори" казва Тахчиев.

Преди около девет месеца "Телематик интерактив" се опита да набере около 20 млн. лв. на БФБ. В крайна сметка обаче инвестициите бяха около 16 млн. лв., с което компанията достигна капитализация около 200 млн. лв. Акциите на компанията се оцениха на 50 лв. по време на ИПО-то през февруари, но няколко месеца по-късно компанията взе решение да разпредели дивидент под формата на акции. Така увеличи капитала си и направи сплит (3 към 1) на книжата на цена около 16 лв. На тези нива продължава да се търгува и през ноември, като и капитализацията е сравнително непроменена в сравнение с февруари (200.8 млн. лв към днешна дата).

Според финансовия директор българската борса е сравнително незабележима за чуждестранните инвеститори. "Трудно се отваря акаунт, не си в платформите (за търговия), труднодостъпен си", дава пример Тахчиев. А за компания, която планира да се разраства в международен план и ще търси кредибилност пред международните инвеститори, е напълно нормално да търси листване на чужда борса. Листването на борсата във Франкфурт е сравнително лесно, тъй като българската борса ползва същата система - XETRA. Набирането на капитал в момента и при това състояние на пазарите обаче би било трудно, особено за непозната компания.

Пазарът в България

Компаниите избягват да дават оценка за големината на онлайн хазартния бизнес в България, макар и да твърдят, че той расте. Причините са няколко. Първо - много повече играчи се местят от традиционните към онлайн хазартните игри и второ - в последната година навлязоха и много нови играчи. Към момента с лиценз за онлайн хазартни игри на нашия пазар са 12 компании - чужди и местни дружества. По оценки на Лъчезар Петров, изпълнителен директор на "Телематик интерактив", компанията се нарежда на трето място по пазарен дял след още две други български дружества - "Ефбет" и "Уинбет" (кой стои зад тях - виж другото каре).

"Телематик" обяви над 78 хил. активни клиенти в последния си отчет от 26 октомври, като ръстът е над 69% в сравнение със същия период на предходната година. Средният приход от клиент на компанията за първите девет месеца на 2022 г. е около 100 лв., което е спад от над 20% спрямо миналата година. Според Петров да се определи на колко възлиза средният залог е трудно. "Понятието среден залог е различно за всеки оператор. Бизнесът е доста сегментиран и всеки от операторите е позициониран на различно ниво, трудно може да се даде оценка за общия пазар", допълва той.

Преди излизането й на борсата от компанията представиха проспект на инвеститорите, в който описват намеренията си за навлизане на пазари като Кения, Перу и Украйна. Според Лъчезар Петров, изпълнителен директор на компанията, плановете им за почти всички от тях се развиват добре с изключение на Украйна. "В момента Кения върви по план", споделя Петров пред "Капитал", като допълва, че проектът в Африка е в сравнително напреднал стадий. "Към момента сме в етап на разгръщането на по-мащабен маркетингов план, който ще ни даде възможност да заемем по-добър пазарен дял, просто ни трябваше време за екип и опит", допълва Петров.

В Южна Америка ситуацията стои по малко по-различен начин. "В Перу сме на финална фаза от административна гледна точка, дружеството е учредено, получи лиценза, очакваме и хубави новини скоро от там, че вече работим", казва Петров. "Пазарът в Перу е в процес на регулация. Доскоро не се изискваше лиценз, а ние работим с лиценз, който получихме в Кюросао. Това ни позволява да оперираме там в момента, но е възможно на следващ етап да въведат и местно лицензиране", отбелязва и финансовият директор.

Ситуацията с войната в Източна Европа блокира плановете на компанията за развитие в Украйна, но според изпълнителния директор проектът може да бъде възобновен при промяна в ситуацията.

Услуги за други казина

Съдейки по финансовите резултати на фирмата, приходите през 2022 г. ще надхвърлят тези от предходната година. Само за първите девет месеца постъпленията са над 73 млн. лева (в сравнение със 76 млн. за цялата 2021 г.) , като нетната печалба е около 18 млн. лв. (20 млн. през 2021 г.). Основната част от всички приходи на "Телематик" се генерират от онлайн казино игри - около 85%. Те идват почти изцяло от вътрешния пазар, поради което компанията се цели и в нови територии. Останалата част от постъпленията са от спортни залози, предоставяне на игрално съдържание и от инвестиции във финансови инструменти.

Освен потребителския сектор със залаганията, откъдето идват и основно приходите на "Телематик интерактив", компанията предлага и B2B (business to business) услуги чрез дъщерното си дружество "Си Ти интерактив". То разработва софтуер за онлайн казино игри и преди 2021 г. е част от друга компания на хазартната група на Мило Борисов - "Си Ти гейминг".

"Една година след придобиването на дружеството ("Си Ти интерактив") сега фокусът е върху него", казва Петров. Той обяснява, че отскоро компанията е започнала да работи на четири нови пазара: Швейцария, Нидерландия, Словакия и Чехия. Така към момента тя оперира на 17 територии и има над 900 партньора, основно онлайн казина. "Плановете за следващата година (на дъщерното дружество) са (навлизането на) по-големи пазари като Испания и Италия, което ще даде възможност на дружеството да разшири пазарният си дял и приходите", отбелязва Петров. Целта на излизането на борсата във Франкфурт е кредибилност, чрез която компанията да опита да навлезе в новите пазари в Европа.

Зад бранда стои малтийското дружество Brobet Limited на братята Цветомир и Боян Найденови. Освен платформа за залагания те управляват и десетки игрални зали. В сайта на дружеството се посочва, че то оперира и в Румъния, а през миналата година са влезли и на пазарите в Испания, Италия и Сърбия. Братята са бивши съдружници в хазартния бизнес на Васил Божков, като войната между тях, която започна през 2019 г., е вероятната причина за повдигането на 18 обвинения на Божков и укриването му в Дубай, както и до отнемането на лицензите на частните му лотарии и на "Еврофутбол".

Winbet

Брандът обединява онлайн хазартна платформа и игрални зали. През няколко дружества те водят до малтийското HET Entertainment Group, свързано с Валтер Папазки. В миналото той е бил част от СИК, осъден за убийство на конкурент. Част от игралните зали бяха в съсобственост с Найденови, други - с Васил Божков. Свързан с Папазки е и производителят на хазартно оборудване "Евро геймс технолоджи" с над 450 млн. лв. приходи за 2019 г. В групата на някои от дружествата като краен собственик излиза братът на Валтер Папазки - Георги, който е съсобственик с Божков в друго дружество, регистрирано преди 2019 г.

Palms bet

Лицензът е издаден на "Телематик интерактив България", зад която стои дългогодишен играч на този пазар - Мило Борисов. Той е основател на друг голям производител и износител на игрално оборудване - "Казино технологии" (прекръстено на "Си Ти гейминг") с приходи за 2021 г. почти 40 млн. лв. С Борисов директно и индиректно са свързани няколко компании с лиценз за игрални зали - "Елдорадо корпорейшън", "Палмс меркюр" и др. Част от офлайн обектите са в съдружие с германската Gauselmann Group, която оперира игрални зали и казина под бранда Mercur, но също така е и производител на хазартно оборудване и има сайтове за залагания.
 
  Задай въпрос, добави коментар >>> Отвори формата за текст    
 
Избери оценка:   2 3 4 5 6    
 
  Брой посещения:  286       Гласували:  0     Оценка:  0.00                Последна редакция:   21/11/22

Google