Ресурсбук България. Данни за избран сайт

 

Училището не е това, което беше: 7 примера

Новите технологии са ключ към умовете на учениците и правят ученето по-интуитивно и интересно. За да стимулира училищата в цялата страна да се възползват от дигитални технологии в учебния процес, през октомври 2021 г. А1 организира първото издание на конкурса "Дигитално училище на България".

124 кандидатури от над 20 области в страната се състезаваха в три основни категории - дигитален урок, дигитален проект и дигитална организация на преподаване, както и една специална такава - иновативна идея. Отличени бяха седем училища, както от малки, така и от големи населени места в цяла България. Наградите, предоставени от А1, са интерактивни дъски за обучение, които ще направят учебния процес още по-интригуващ за учениците.

Ето и проектите, с които отличените спечелиха - реални примери за това как училището може да не е точно такова, каквото си го представяме.

ПМГ "Яне Сандански" от град Гоце Делчев показаха как в час се използват дигитални платформи за образование като Geobra, Padlet, Bookcreator, Worldwall и други. Благодарение на тях не само учебният процес става по-интересен, но се развиват дигиталните умения на учениците.

От СУ "Отец Паисий" от град Кърджали не само използват дигиталните технологии в часовете, но и учениците вземат преподаването в свои ръце в часовете по клетъчна биология. По време на специалните часове "Връстници обучават връстници" ученици се редуват да влизат в ролята на учител и да преподават уроците по увлекателен и разбираем начин на своите съученици.

Как се прави дигитален проект?

За разлика от дигиталния урок, в категория "Дигитален проект" бяха отличени дългосрочни инициативи. Дистанционното обучение с всичките му плюсове и минуси е една от най-коментираните теми от началото на пандемията, като в тази категория се търсеха и успешни модели на тази форма на образование. Тук отново са наградени две училища.

ПДТГ "Димитър Хадживасилев" от град Свищов представи своя проект "STEMB", който свързва учениците с реалния бизнес още от училищните години. В специалната си иновативна класна стая учениците създават и администрират сайтове на бизнес клиенти.

В 81-во СУ "Виктор Юго" от София имат амбиция целият учебен процес да бъде дигитализиран. Проектът им "Дигитална трансформация в обучението - дигитална компетентност и учене" включва едновременно използване на редица дигитални инструменти. Google Classroom, Google Jamboard, Google групи, електронните варианти на учебниците, които издателствата предлагат, ресурсите на "Кан академия", видеоклиповете в Academico и други правят ученето разнообразно, достъпно и иновативно.

Как се прави дигитална организация на преподаването?

Учителите все по-често използват дигитален език, за да говорят на учениците, като това е тенденция в много развити страни, която само ще се засилва с годините. В категория "Дигитална организация на преподаването" конкурсът отличи два добри примера в тази посока.

Профилирана гимназия "Христо Ботев" от град Дупница и ОУ "Петко Р. Славейков" от Варна успешно са реорганизирали работата си, така че да се възползват от предимствата на дигитализацията, но най-вече да стимулират учениците да задават посоката и ритъма на учебния процес. При "Метода на обърната класна стая" се разменят последователността и мястото на домашната работа и работата в клас. Учениците учат уроците си вкъщи, а след това в клас ги обсъждат и се упражняват върху тях. Друг успешен метод, използван от двете отличени училища, е "Моделът 1:1", при който учителите са свързани поотделно с всеки ученик чрез лаптопи или таблети. Този модел повишава интереса към учебния материал и отчита индивидуалните потребности на всеки ученик.

Какво още ще се случи в близко бъдеще?

Журито присъди награда и на един проект в категория "Иновативна идея" - идея, която дори и все още да не е реализирана, има голям потенциал и ще задвижи промяна в българското образование.

Отличен беше проект на софийската частна професионална гимназия по дигитални науки "СофтУни Светлина". От гимназията планират да пренесат бъдещето при учениците, като изградят класна стая, където учителят и учениците ще носят очила за виртуална реалност, които да визуализират изучавания материал.

Проектите в кампанията бяха оценявани от експертно жури от доказани специалисти в областта на образованието и дигиталните технологии. Партньор на кампанията е фондация "Заедно в час" и е подкрепена от Министерството на образованието и регионалните инспекторати по образование.

Други подобни ресурси
Фирми:   Обучение / курсове
Стоки:    Информация, култура


 
  Снимки от сайта или реклама на "Наука и образование"
 
 
  Линкове към Училището не е това, което беше: 7 примера
 
W100646 Училището не е това, което беше: 7 примера от България Източник Dir.bg
  Манипулации с линковете
 
  Линк към сайта  <<<Натисни тук >>>
 
  Фирма  >>>>>
  Обект  >>>>>
  Лице за контакти:  
  Телефон  
  E-Mail  
 
  Адресни данни
 
  Област:
  Населено място:
  Адрес:
  Пощ.код/кутия: /
 
  Идентификация
 
  Раздел: Наука и образование  >>>
  Категория: Училища и образование  >>>
  Група:
 



 
 
 
ДЕТАЙЛИ, НОВИНИ И КОМЕНТАРИ
 
  Задай въпрос, добави коментар >>> Отвори формата за текст    
 
Избери оценка:   2 3 4 5 6    
 
  Брой посещения:  509       Гласували:  0     Оценка:  0.00                Последна редакция:   15/03/22

Google