Ресурсбук България. Данни за избран сайт

Тикет системата в София

Всъщност плащането с банкови карти засега ще е възможно само в наземния транспорт. "Бързахме със стартирането на тази услуга в наземния транспорт заради пандемичната ситуация и заради факта, че водачите спряха да продават билети", уточни Дилчев. В метрото обаче, където е най-големият брой пътуващи в София, това улеснение се отлага.

Какво ще заработи от тикет системата

Валидаторите в наземния градски транспорт ще заработят от 11 май. Те са монтирани на всяка врата в автобуса, трамвая и тролея и разполагат с QR-четец. Сега чрез тях и видеонаблюдението се събират данни за пътникопотока и натовареността на отделните линии.

Активвен ще бъде и уеб порталът, през който ще се купуват онлайн всички превозни документи, както и варианта за плащане Pay-as-you-go. С него няма нужда от купуване на билет, а при качване само с доближаване до валидатора на безконтактна банкова карта или друго смарт устройство ще се плати 1.60 лева за пътуването.

Това е идеята и смисълът на цялата тикет система - да бъде удобно за гражданите, а не да търсят различни устройства. Наземният транспорт със сигурност ще е с валидатори от средата на май, но в метрото въвеждането им ще е по-късно.

Същите валидатори, които сега чекират картите за градски транспорт, могат да разчитат и банковите карти, увериха от ЦГМ. Те обаче не знаеха чия разработка са тези четци. Това знаел само изпълнителят на проекта - консорциумът "Си Ен Ес-София тикетинг систем" .

Чие производство са валидаторите-четци на банкови карти

"В нашия отдел "Контрол и реализация на приходите" няма яснота какво точно се разработва, тъй като ние не сме страна по този договор", казаха от "Метрополитен" за "Дневник". Те нямали пряк контакт с изпълнителя - консорциума "Си Ен Ес-София тикетинг систем", а се свързвали с тях чрез пиар агенция, но не посочиха телефоните й.

На въпрос на "Дневник" чие производство са валидаторите-четци на банковите карти на пътуващите директорът на ЦГМ обясни, че "са турско производство и това е част от консорциума, спечелил обществената поръчка". Тя е на стойност 83 млн. лева и е с възложител Столичната община. В консорциума участва турската фирма "Асис електроник ве билишим системлери".

Руска медия съобщи, че валидаторите в София са руско производство

Руският сайт PRnews.ru обаче съобщи на 20 април, че на турникетите в софийското метро са поставени 500 валидатора руско производство - Vendotek T. Над 20 000 такива апарати вече работят в Русия, в Беларус, Узбекистан, Азербайджан, Армения и Казахстан, а сега и в България, изтъква производителят им пред руския сайт. Устройствата са разработени и произведени от групата компании "Терминальные технологии" със седалище в Зеленоград край Москва. Те са сертифицирани да разчитат Mastercard, Visa, EMVCo, China union pay и МИР.

Руснаците показаха осведоменост и кога в софийското метро ще се влиза с банкови карти. "След няколко месеца, във втория етап на проекта, ще бъде реализиран и вариантът за влизане с безконтактни банкови карти Visa и Mastercard", съобщава сайтът на 20 април.

Същото обяви вчера директорът на ЦГМ: "Тази услуга (плащането с банкови карти) след месеци ще бъде достъпна и в метрото."

Кой е изпълнителят на тикет системата

Консорциумът "Си Ен Ес-София тикетинг систем" обединява компаниите "Компютърнет сървисиз" ООД, "Асис електроник ве билишим системлери" и "Тикси" АД. Подизпълнител е "Макстел" ООД. Възложител на поръчката е Столичната община като тя е спечелена с най-ниската предложена цена - 73.2 млн. лева без ДДС. Кандидатите, класирани на второ и трето място са предложили 76.4 млн. лева и 77.9 млн. лева. Впоследствие цената се повиши и сега е 83 млн. лева. По договор този консорциум от фирми ще поддържа тикет системата в София до 2028 г.

Други подобни ресурси
Фирми:   Транспорт
Стоки:    Транспорт
Сайтове: Услуги


 
  Снимки от сайта или реклама на "Транспорт"
 
 
Линкове към Тикет системата в София
 
W91747 Тикет системата в София Източник Dnevnik.bg
 
  Линк към сайта  <<<Натисни тук >>>
 
  Фирма  >>>>>
  Обект  >>>>>
  Лице за контакти:  
  Телефон  
  E-Mail  
 
  Адресни данни
 
  Област: София-град
  Населено място: София
  Адрес:
  Пощ.код/кутия: /
 
  Идентификация
 
  Раздел: Транспорт  >>>
  Категория: Градски транспорт  >>>
  Група:
 



 
 
 
НОВИНИ И КОМЕНТАРИ
 Посетители на 92147  
__ 1 __

20/05/21
22:41:16
130.204.93.4 20/05/21 22:40:30 Място >>>
130.204.93.4 20/05/21 22:40:30 Място >>>
130.204.93.4 20/05/21 22:40:30 Място >>>
130.204.93.4 20/05/21 22:41:16 Място >>>
130.204.93.4 20/05/21 22:41:16 Място >>>
 От Спаси София надигнаха глава срещу новата билетна система за 100 млн. лв.  
__ 2 __

20/05/21
22:42:35
От гражданската организация Спаси София критикуват старта на новата билетна система в София, която според тях не дава възможност на гражданите да ползват билети за време. "Основната цел трябваше да бъде билет за определено време, който да дава възможност да се прекачвате неограничен брой пъти между различните превозни средства. Вместо да дупчите два билета за 3,20 лв., с билет за определено време, пътуването би струвало само 1,60 лв. Смятаме, че е недопустимо ЦГМ да се хвали с нова система, която практически не носи никакви подобрения за столичани." - обяснява Андрей Зографски от Спаси София.

Градските активисти припомнят, че мега-поръчката, струваща на софиянци около 100 млн. лв. трябваше да въведе нов и много по-гъвкав начин за таксуване в София и именно подобряването на условията за пътуване с градски транспорт беше основен мотив за скъпата поръчка. "София остава с остарелия си модел на таксуване, и всяка смяна на превозно средство изисква нов билет. Това е огромен проблем защото София е голям град и пътуването много често налага смяна на превозно средство или комбиниране на метрото с наземния транспорт. Разочарование и пропусната възможност е решението на ЦГМ и управляващите от ГЕРБ, че новата билетна система всъщност не предоставя тази възможност за гражданите. Защо получаваме още от същото след 10 години чакане на новата система, за която похарчиха колосална сума пари?" - пита Гергин Борисов от организацията.

Липсата на нова билетна политика е повод за нови критики на Борис Бонев към управляващите от ГЕРБ и кмета Фандъкова. "Безотговорно е да похарчиш толкова милиони и да не предоставиш качествено нова услуга, както и значително улеснение за пътуващите с градския транспорт. Вместо да привлечем нови пътници, с което да намалим задръстванията, нито ГЕРБ, нито ЦГМ предложиха адекватен модел за нова билетна система. Пускането на системата беше многократно отлагано и въпреки това управляващите отново не са си свършили работата. Милионите са усвоени, а подобренията за пътниците остават за светлото бъдеще. Отговорността за това е на г-н Дилчев, който е партийно, а не експертно назначение на управляващите за директор на ЦГМ. - категоричен е общинският съветник.
 Удобство и сигурност с Visa в градския транспорт на София  
__ 3 __

20/05/21
22:43:51

Ползването на градски транспорт в София има много привърженици и противници, но вече едно е несъмнено - то става много по-удобно и сигурно. Край на безуспешното търсене на пунктове за продажба на билети, на возенето гратис в късните и ранните часове на денонощието и притеснението, че контролата ще те глоби, защото няма откъде да си купиш билет, на изминаването на далечни разстояния пеша по същата причина, на ровенето и търсенето на дребни...

От 11 май жителите и гостите на София вече могат да се разплащат и да се таксуват бързо и лесно с безконтактните си Visa карти в над 1100 трамваи, тролеи и автобуси. Иновацията спестява на пътниците редица неудобства и им осигурява комфорт, който досега те са изпитвали единствено в чужбина. Благодарение на експертния опит на Visa, спомогнал за реализирането на редица проекти за безконтактни разплащания в обществения транспорт по целия свят, София се нарежда сред модерните мегаполиси, които предлагат подобна услуга.

Технологията позволява жителите, туристите и бизнес посетителите на града да се таксуват по същия удобен и сигурен начин, по който пазаруват ежедневно с безконтактната си дебитна или кредитна карта Visa. Единственото, което трябва да направят, е да доближат картата, мобилния си телефон или смарт часовника си до валидатора.

В резултат от пандемията безконтактните трансакции, които изключват физическия допир до различни повърхности, се превърнаха от удобство в необходимост. Те предлагат на потребителите бърз, удобен и сигурен начин за разплащане и са от решаващо значение за спазването на необходимата дистанция. Това е и една от причините операторите на обществен транспорт в цял свят да нареждат безконтактните разплащания сред приоритетните мерки за цялостното възстановяване от пандемията. В същото време, те повишават и доверието на клиентите към услугата като предлагат по-безпроблемно преживяване.

С оглед на факта, че част от градовете са в различни етапи на повторно отпускане на мерките срещу COVID-19, общественият транспорт ще играе все по-важна роля и в икономиката. Той е от съществено значение за придвижването на много хора, които ежедневно разчитат на него да стигат до работа и да се приберат вкъщи. В София преди пандемията над 20% от жителите на града го използват именно с тази цел. Сега преживяването на всички пътници ще бъде значително подобрено, тъй като безконтактните разплащания са много по-бързи от алтернативите като закупуване на хартиени билети или използване на пари в брой за билетни автомати и води до намаляване на струпванията на хора. И не на последно място гражданите и гостите на София, които използват мобилни разплащания, ще имат защитата на усъвършенстваната технология на Visa, което означава, че това е най-сигурният начин за разплащане, за да се стигне от точка А до точка Б.

Според проучване, проведено от Visa, неудобството е една от ключовите пречки, които карат хората да използват алтернативен транспорт. Другите неудобства, изтъкнати от респондентите, са свързани с дългите опашки (52%), липсата на еднакви билети за всички видове транспорт (47%), 44% не знаят колко трябва да плащат, а 41% казват, че за ползването на услугите трябва да разполагат с пари в брой. Чрез предлагането на разплащания за нови форми на мобилност, като безконтактен градски транспорт, Visa повишава ефективността на услугата и я прави по-достъпна както за бизнеса, така и за пътниците. В Лондон, един от първите градове, приели технологията на Visa, пътуващите определят въвеждането на безконтактните устройства за най-значимото подобрение на преживяването им в обществения транспорт.

Осигуряването на по-удобен достъп до обществения транспорт е само един от начините, по които Visa подкрепя икономическото възстановяване. Придвижването на хора във и около градовете с възможности за дигитални разплащания в градския транспорт може да помогне и на малкия бизнес. Той е гръбнакът на местните икономики и бе тежко засегнат от пандемията - да се улесни завръщането на клиентите му е от решаващо значение за неговото развитие в бъдеще. Например в градовете, които предлагат безконтактни системи за закупуване на билети, потребителите, които се разплащат по този начин, по-често посещават околните местни обекти за ежедневни покупки, като ресторанти за бързо хранене, магазини за хранителни стоки и аптеки.

Освен всичко друго, подобни инициативи помагат на градовете да бъдат по-устойчиви. Безконтактната технология може да бъде от ключово значение за прехода към по-широко използване на нисковъглеродни превозни средства, което ще обхване в глобален мащаб 27% от публичния транспорт, ако се премахнат бариерите, свързани с плащането при пътуване.

 
  Задай въпрос, добави коментар >>> Отвори формата за текст    
 
Избери оценка:   2 3 4 5 6    
 
  Брой посещения:  340       Гласували:  0     Оценка:  0.00                Последна редакция:   20/05/21

Google