Ресурсбук България. Данни за избран сайт

 

Баркодът става на 50 години

Точно преди 50 години - на 31 март 1971 г., водещи представители на индустрията и търговията избират да въведат "универсален продуктов код", който ще промени хода на световната икономика.

Днес, този код - познат като стандарта "Глобален номер на търговската единица (GTIN)", служи за уникалната идентификация на всеки отделен продукт, като е основата на баркода.

Това е най-важният стандарт по веригата на доставки. Чрез него ежедневно по света се извършват над 6 милиарда сканирания.

Големите в бизнеса с хранителните стоки, търговията на дребно и потребителските стоки от компании като Heinz, General Mills, Kroger и Bristol Meyer провеждат през 1971 г. историческа среща в Ню Йорк. Те осъзнават нуждата от въвеждането на уникална идентификация на всеки отделен продукт. Визионери за времето си, те вярват, че този универсален код може да бъде използван и извън магазините за хранителни стоки (като например в складовете и управлението на производството), че ще доведе до оптимизиране на времето, ще предизвика промени както по веригата на доставките, така и в потребителското преживяване. На тази среща те решават също да продължат с иновациите и заедно да създадат система, която би била от полза както за бизнеса, така и за потребителите.

Години по-късно баркодът ще бъде обявен за революционно нововъведение в търговията и включен в класацията "50 неща променили съвременната икономика" на BBC.

Стандартите GS1, включително баркодът, продължават да помагат за подобряване на бързината, ефективността и сигурността на съвременния глобален бизнес поток, опростявайки процесите по веригата на доставки почти във всеки сектор.

Все по-големите изисквания от страна на потребителите за точна информация за продуктите поставят пред стандартизиращите организации ново предизвикателство: да се развие следващо поколение символи (като квадратните символи, вкл. QR кодове). Спорде очакванията, те трябва да съдържат в себе си много повече и надеждна информация за нуждите на потребителите, като съдържание на алергени, дали продуктът е от биологично производство, информация за неговото влияние върху околната среда и др. Това увеличава доверието на потребителите и тяхната лоялност към продуктите, които купуват.

GS1 е международна неправителствена организация, която разработва и внедрява глобални стандарти и решения, с цел повишаване на ефективността, видимостта и устойчивостта на продуктите в световен мащаб и представлява повече от 2.5 милиона компании. В рамките на дейността й са разработени стандарти за автоматична идентификация и електронен обмен на данни за нуждите на веригите на доставка. Стандартите са се наложили през годините в цял свят в различни сектори на индустрията (най-силно в търговията с потребителски стоки). Използването им е свързано с автоматизация на процесите, намаляване на ръчната работа, намаляване на обема от хартиени документи, осъществяване на ефективна проследимост и много други.

Други подобни ресурси
Фирми:   Търговия
Лица:     Дизайн
Стоки:    Услуги


 
  Снимки от сайта или реклама на "Бизнес и търговия"
 
 
  Линкове към Баркодът става на 50 години
 
W90232 Баркодът става на 50 години Източник News.bg
W99812 QR код Бизнес идеи - Виж  ~  
  Манипулации с линковете
 
  Линк към сайта  <<<Натисни тук >>>
 
  Фирма  >>>>>
  Обект  >>>>>
  Лице за контакти:  
  Телефон  
  E-Mail  
 
  Адресни данни
 
  Област:
  Населено място:
  Адрес:
  Пощ.код/кутия: /
 
  Идентификация
 
  Раздел: Бизнес и търговия  >>>
  Категория: Бизнес идеи  >>>
  Група:
 



 
 
 
ДЕТАЙЛИ, НОВИНИ И КОМЕНТАРИ
 
  Задай въпрос, добави коментар >>> Отвори формата за текст    
 
Избери оценка:   2 3 4 5 6    
 
  Брой посещения:  506       Гласували:  0     Оценка:  0.00                Последна редакция:   31/03/21

Google