Александър Пулев е роден на 5 февруари 1981 г. в Пловдив. Той е магистър по финанси на Оксфордския университет и бакалавър по информационни системи и финанси на Университета в Мейн, САЩ.
Професионалната му кариера преминава през "УниКредит", където четири години е бил директор „Инвестиционно банкиране“; Европейската банка за възстановяване и развитие (ЕБВР), в която шест години е главен банкер; мениджър „Консултации по сделки“ в "Ърнст и Янг".
Работил е в международни компании като "Ситигруп Глоубъл Маркетс", "Браун Брадърс Хариман" и "Дженеръл Електрик".
Александър Пулев има дългогодишен опит в проектното финансиране и в структурирането на транзакции, вариращи от дялово инвестиране до синдикиране на хибриден и старши дълг. Управлявал е портфолио от стартиращи компании на "Булбанк" и е бил координатор на програмата за рисков капитал на ЕБВР за Балканите.
Заместник-министър на транспорта и съобщенията в служебното правителство, назначено от президента Румен Радев за периода от септември до декември 2021 г.
Сериозни инвеститори от автомобилния сектор имат интерес към новата икономическа
__ 1 __
11/04/23 17:15:41
Има напреднал диалог с трима сериозни инвеститори от автомобилния сектор към първата профилирана икономическа зона, която се планира да бъде изградена на терена на бившето военно летище край Доброславци, каза днес пред БНТ служебният министър на иновациите и растежа Александър Пулев. Той уточни, че фирмите са от Западна Европа, Близкият изток и Азия.
От думите на министъра така и не се разбра дали край Доброславци няма да се появи първият истински автомобилен завод в България, но и водещият така и не го попита. Като премиер Бойко Борисов на няколко пъти съобщаваше, че такова производство в страната ще има, но в крайна сметка България "се размина" и със завод на "Хюндай" и с такъв на "Фолксваген груп". Кирил Петков като министър на икономиката пък обяви производство на електромобили в страната от германска компания, но и този проект е на фаза "чакаща реализация".
Служебното правителство е направило решителна и преломна стъпка към създаването на предпоставките за привличането на голям, международен, стратегически инвеститор от автомобилната индустрия в България. Профилирането на зоната към фирмите от този сектор не е случайно, тъй като работещите към момента дружества, обслужващи производството на автомобили, формират около 11% от брутния вътрешен продукт на България.
Трите големи предимства на зоната - визията (нейната специализация), размерът (над 290 хектара площ или колкото 200 футболни игрища) и локацията (намира се на 15 км. от центъра на София). Инвестираните държавни средства в зоната ще са минимални - около 8 млн. лева, като 6 млн. от тях ще са за разчистване и подготовка на терена.
Една и две години ще отнеме разчистването на терена и изграждането на нужната инфраструктура за нейното обслужване - пътища, железопътна линия и т.н.
Инвеститорите са избрали България заради нейното стратегическо позициониране. Виждат България като портата си към Европа.
Задай въпрос, добави коментар >>>
Отвори формата за текст
Брой посещения: 245
Гласували: 0
Оценка: 0.00
Последна редакция: 01/08/22