Ресурсбук България. Данни за избрано лице

Виолета Комитова

Доц. д-р архитект Виолета Комитова завършва образователна степен магистър по архитектура през 1980 г. в УАСГ, София.

Доц. д-р Комитова има редица професионални специализации, между които в Университета Де Монтфорт в Лестър, Великобритания през 1994 и 1996 г., в Университета на Източен Лондон през 1999 г. и в Училището по архитектура в Дъблин, Великобритания през 2000 г.

В професионалния си път се развива в областите на строителството, инвестиционните проекти, урбанизма и градоустройството, европейски проекти по програмите ФАР, Темпус, Еразъм-Сократ, ПРСР.

Членува в Съюза на архитектите в България, в Камарата на архитектите в България, в Международния съвет за изследвания и иновации в сгради и строителство, Работни комисии W63 (Affordable Housing) и W96 (Architectural Management).

Към днешния ден е преподавател в Архитектурния факултет на УАСГ.

Владее английски и руски език.


Други подобни ресурси
Обекти:  Учебно заведение
Лица:     Философия, Логика
Сайтове: Наука и образование


 
  Снимки на лицето
 
 
  Месторабота
 
  Фирма:  
  Длъжност:  
  Телефон:  
  E-Mail:  -
 
  Идентификация
 
  Титла: Архитект
  Професия: Образование
  Основна дейност: Строителство, Инфраструктура
 
Линкове към Виолета Комитова
 
F6918 Служебно правителство Стефан Янев Администрация София Виж  ~  
 
  Списък на сайтове администрирани от лицето
Име на сайта Категория на сайта Дата Детайли
Виж :
 
 
 



 
 
 
Google
 
 
 
 
НОВИНИ И КОМЕНТАРИ
 Строителните фирми ще получат пари след проверка на извършената работа  
__ 1 __

07/06/21
21:52:16


Служебният министър на регионалното развитие Виолета Комитова обяви, че ведомството дължи 600 млн. лева на фирми за строително-монтажни дейности. Тя обаче уточни пред "Нова телевизия", че тези пари ще се изплатят само след проверка на място дали всичко по договор е изпълнено.

Комитова обясни, че за задълженията в министерството са разбрали случайно. В края на миналия месец при нея дошли представители на "Автомагистрали Черно море" и синдикални организации, за да се оплачат от забавени плащания. Заплашили дори с бунтове, ако не си получат парите. Министърът уточни, че фирмата има да получава 16 млн. лева.

Веднага след това екип от министерството започнал проверка какви други задължения има за строително-монтажни дейности. Така установили, че държавата дължи 600 млн. лева.

"Изпаднахме в ситуация да се чудим как ще изплатим тези пари. Осигурихме ги все пак, но ще ги разплатим, след като извършим проверки на място".

Ако фирмите са изпълнили по договор всичко заложено в проекта, то тогава те ще си получат парите. Пример: ремонта на магистрала "Тракия" между Стара Загора и Чирпан, където е установено много некачествено строителство. Там фирмите най-вероятно няма да си получат парите. "В строителството се допускат грешки, но могат и да се оправят", каза регионалният министър и призова магистралите да не се използват за политическа пропаганда.

Само едно укрепено свлачище за година и половина

Комитова даде и малко повече детайли за раздадените 188 млн. лева от Агенция "Пътна инфраструктура" на 25 фирми за справяне с проблемите със свлачища в страната. Заради този случай Георги Терзийски беше освободен като директор на АПИ. Авансово преведените пари са за работа по 84 обекта.

"Програмата за укрепването на тези свлачища е започнала през декември 2019 г. За година и половина само един обект е завършен изцяло - този на пътя за Рилския манастир, като е струвал 6 млн. лева. Остават 182 млн. лева, които са намират в 25 фирми. На 1 юни нямаше нито едно разрешение за строеж на останалите 83 обекта, камо ли да се мисли за бъдещо изпълнение", обясни Комитова.

По думите ѝ 25-те фирми са били поканени на 31 май на разговор в министерството, но представител на нито една фирма не е дошъл. НАП и прокуратурата вече са влезели на проверка в "Автомагистрали" заради този случай.
 Строителното министерство започва разплащането за изпълнено строителство  
__ 2 __

20/06/21
16:41:38

Извършените, но неразплатени строително-монтажни работи на стойност 600 млн. лв. ще бъдат платени след проверка за количество и качество. Половината от тези проверки вече са направени, всичко е както трябва и започваме плащанията. Това съобщи министърът на регионалното развитие и благоустройството Виолета Комитова.

Твърдо трябва да се върнем към обществените поръчки и да избегнем т.нар. инженеринг. В него състои тайната на оскъпяване на строителството. Ако това се направи, няма да се раздуват цените и ще се разгърнат малките и средните предприятия, които са един от фундаментите на икономиката.

Възлагането на поръчки на вътрешни за организациите фирми, наричани още ин хаус, е процедура, която има много смисъл. Чрез нея държавата може да възлага на държавни дружества решаване на проблеми в екстрени ситуации без обществени поръчки, допълни министърът. "Автомагистрали" ЕАД е получила 1.5 млрд. лв. чрез инхаус за пътища, които са раздадени на други фирми. Компанията няма капацитет да ги усвои.

В случая обаче обществените поръчки са заобиколени от "Автомагистрали" ЕАД и началниците над тях и това e причина да иска да се раздели с нейното ръководство. "Засега сме намерили хора. Обявен е конкурс за постоянни назначения, всеки може да се яви".

Държавата дава много пари за строителство, а фирмите получават малко пари. Корупцията няма лице, извършва се от хора с власт, те се чувстват защитени от закона. Когато партиите се изчистят от този тип лица, ще се повиши доверието в обществото.
 След епистоларната комуникация Комитова и Беличев се срещнаха очи в очи  
__ 3 __

20/06/21
22:43:02

Министърът на регионалното развитие и благоустройството арх. Виолета Комитова се срещна днес с изпълнителния директор на "Автомагистрали"ЕАД по негова молба.

На срещата бяха обсъдени въпроси относно дейността на дружеството и смяната на ръководството му.

Министър Комитова увери, че всички разплащания от страна на държавата ще продължат без проблем и в срок, а Беличев обеща приемственост.

По-рано днес бившият изпълнителен директор на "Автомагистрали" ЕАД Стоян Беличев обясни защо не напуска поста си. С отворено писмо той отговори на служебния регионален министър арх. Виолета Комитова, че не са разговаряли по тази тема и че бил изпратил шест писма.

Малко по-късно служебният министър на регионалното развитие и благоустройство арх. Виолета Комитова отговори на Стоян Беличев - също с отворено писмо.

Тя му предлага, по негова преценка, ако реши, че отговаря на изискванията на МРРБ за прозрачност в работата на "Автомагистрали" и защита на държавните интереси, да кандидатствате при откриване на конкурс за директор на дружеството.

Стоян Беличев ще обжалва заповедта на регионалния министър

Припомняме и че на 2 юни Сметната палата публикува доклада по одита на дружеството "Автомагистрали", който й бе възложен от депутатите от 44-то Народното събрание. В доклада се констатират сериозни нарушения и заобикаляне на закона за обществените поръчки чрез директно възлагане от страна на държавата на фирма, която не разполага с капацитета да извърши дейностите по поръчките. Автомагстрали" е превъзлагала на други партньори тези проекти. Едновременно с това от МРРБ излязоха с информация, че на дружества са давани аванси по проекти, за които дори не е имало изготвен технически проект и като пример дадоха свлачищата. Има "дребни" нередности за 220 млн. лв. по укрепване на несъществуващи свлачища.

 Строителните фирми и шефът на Автомагистрали могат да спрат Хемус  
__ 4 __

07/07/21
20:43:47
След като в последните дни лидерът на ГЕРБ Бойко Борисов, както и кандидати за депутати от партията, нееднократно обявиха, че с идването на служебното правителство е спрял строежът на магистрала "Хемус", днес регионалният министър Виолета Комитова съобщи, че това не е вярно и посочи по кои участъци продължава изграждането на аутобана. Същата теза като Борисов изрази и държавното дружество "Автомагистрали", което отговаря за строежа. В писмо до медиите в началото на седмицата от компанията се оплакаха, че блокирането на сметките на дружеството от страна на Комитова пречи на изпълнението на задълженията на фирмата и по този начин се спира строежът на "Хемус".

Регионалният министър обясни, че изграждането на магистралата между Ябланица и Шумен е разделено на 9 етапа. По първите три вече са дадени авансово парите и няма как там да бъде спряно изграждането на аутобана. Освен това в тези участъци се работи по изготвени чертежи, докато за останалите все още няма. Точно заради това там не се извършват и никакви дейности. Тя уточни, че до месеци тази част от "Хемус" трябва да е готова.

"Никой не спира строителство, което не е започнало. Но нека обясним кой може да го спре. Това са строителните фирми, които могат да кажат на работниците си, че нямат пари да им платят заплати за този месец, което ще е лъжа. Фирмите имат пари. Друг, който може да спре строителството е Стоян Беличев, защото управлява "Автомагистрали". Аз нямам власт над него", добави Комитова.

Тя поиска да смени ръководството на "Автомагистрали", след като проверка откри, че държавната фирма е платила авансово над 180 млн. лева на външни фирми за проекти за обезопасяване на свлачища и срутища, а шест месеца преди крайния срок почти нищо от възложените дейности не е свършено. Заради тези договори Комитова смени цялото ръководство на Агенция "Пътна инфраструктура". Софийският градски съд обаче спря производството по вписването на ново ръководство на "Автомагистрали". Основният аргумент за решението е, че служебният министър не е провела конкурс за постовете. Съдът постанови, че вписването на новото ръководство и заличаването на старото може да стане, след като се реши по същество спорът между страните.

Комитова каза още, че няма по-скъпо нещо от незавършеното строителство и заради това настоя "Хемус" да бъде завършена "без значение каква е цената". "Ако остане незавършена, ще ни излезе 5 пъти по-скъпа", добави министърът.

По думите ѝ има случаи, в които фирми получават авансови пари, след като преценяват на око колко ще са им нужни за дадена работа. Като пример тя даде едно свлачище.

"Някой отива на мястото на свлачището и на око казва, че ще струва 16 млн. укрепването му. Стиска си ръцете с Беличев и готово. Може да са малко или много тези пари, но как може да се каже, след като няма дори чертежи".
 
  Задай въпрос, добави коментар >>> Отвори формата за текст    
 
Избери оценка:   2 3 4 5 6    
 
  Брой посещения:  134       Гласували:  0     Оценка:  0.00                Последна редакция:   11/05/21