Ресурсбук България. Данни за избрано лице

 

Андрей Янкулов - Юрист

Бивш прокурор в Софийската градска прокуратура. В началото на годината напусна системата заради несъгласие със случващото се в нея. Бил е зам.-министър на правосъдието (2014-2015 г.) и зам.-министър на вътрешните работи (2013 г.).

Други подобни ресурси
Сайтове: Услуги


 
  Снимки на лицето
 
 
  Месторабота
 
  Фирма:  
  Длъжност:  
  Телефон:  
  E-Mail:  -
 
  Идентификация
 
  Титла:
  Професия: Юрист, Адвокат
  Основна дейност: Правораздаване
 
  Линкове към Андрей Янкулов - Юрист
 
W17 Услуги Стоки Раздел    
W17 Услуги Сайтове Раздел    
 
  Списък на сайтове администрирани от лицето
Име на сайта Категория на сайта Дата Детайли
Контролът върху наказателното преследване Общество и политика 18/11/20 Виж : 557
Бяла книга за върховенството на закона Общество и политика 17/01/24 Виж : 134
 
 
 



 
 
 
Google
 
 
 
 
ДЕТАЙЛИ, НОВИНИ И КОМЕНТАРИ
 Андрей Янкулов    
__ 1 __

20/06/20
15:14:46
Той прави паралел между разследването на спецпрокуратурата срещу секретаря на президента по правни въпроси и антикорупция Пламен Узунов и русенски прокурор за престъпно сдружение с цел търговия с влияние заради комуникация с SMS-и с обвиняемия Пламен Бобоков и в същото време необяснимото безразличие на разследващите към комуникацията на премиера и финансовия министър с обвиняемия Васил Божков.

С какво оповестената комуникация между един обвиняем и президентския съветник е "по-инкриминираща" от тази между друг обвиняем и министъра на финансите?

С какво предварителното споделяне на бъдещо съдебно решение е "по-инкриминиращо" от предварителното споделяне на факта на бъдещо обвинение?

Защото видимата за всички реакция е коренно противоположна.

Да, дяволът, както знаем, е в детайлите и действително е съвсем възможно приликата да е само на пръв поглед. Когато обаче детайлите са винаги неизвестни, няма как да не остане усещането за двоен стандарт и избирателност.

Каквото впрочем остава и след всяко оповестяване уж в публичен интерес на доказателства от текущи разследвания, което се прокламира като политика на "прозрачност", след като развитието на други разследвания от не по-малък обществен интерес е обвито в дълбока тайна.

Всеки опит за получаване не на доказателства, а дори само на информация за развитието им или мотивите за крайното решение по тях, се увенчава с неуспех.

Двойният стандарт ще ни избоде очите.
 Прокуратурата полиция ли е    
__ 2 __

06/04/21
21:51:53

Преди известно време споделих впечатлението си, че прокуратурата се превръща в полиция. Процес, изключително вреден за правовата държава. Въоръженото звено към главния прокурор, наречено "Бюро по защита"; отчитането на акции и арести като успех (направено от самия главен прокурор в изказване пред парламента, когато се похвали с ареста на действащ министър) и изоставянето на всякаква неутралност при представянето на разследванията пред обществеността са най-ярките преки доказателства за това.

Последното е изключително сериозен проблем не само защото нарушава презумпцията за невиновност, както обикновено се казва, и с право. Но една от ключовите характеристики на прокуратурата у нас, като част от определен исторически тип система на наказателно правосъдие, е, че

прокурорът е не само обвинител, но и ръководно-решаващ орган

на силно развитата досъдебна фаза на процеса, още на която се провежда пълно доказване. Това съчетаване на обвинителна и ръководно-решаваща функция изисква от прокурора на още по-силно основание да бъде обективен, неутрален и безпристрастен, да събира както обвинителни, така и оневиняващи доказателства, да бъде сдържан при оценките си. Защото работата му не е само да представи и защити пред съда дадена обвинителна теза от името на обществото. Напротив, на досъдебната фаза той не е противопоставен на другата страна - обвиняемия, просто защото там страни няма.

За съжаление с риалити форматите, които мощно ни се прожектират (особено в последно време), това разбиране за мястото и функциите на прокуратурата де факто е изоставено от нейното ръководство. Защото ръководно-решаващата функция предполага у теб да са и ножът, и хлябът, и вдига много стандарта за качество на работата ти - след като сам ти ръководиш събирането на доказателствата, решаваш дали ще има обвинение, или няма да има, но и какво ще покажеш на публиката от събраните доказателства например.

Това ти дава възможност да моделираш не само разследването, но и как неговите резултати ще бъдат възприети от публиката. И когато стане очевидно търсенето на обществено одобрение на силови или тайни акции - арести, претърсвания и изземвания, приложение на специални разузнавателни средства и пр., а не процесуални резултати под формата на законосъобразни крайни магистратски актове по правилно приложение на закона

проблемът заплашва да срути самите устои на системата на наказателното правосъдие

такава каквато е замислена.

Днешното награждаване от главния прокурор на участниците в шпионската акция е поредното доказателство за горните думи - не че има нещо лошо някой да бъде награден за добре свършена работа, но просто още по средата на разследването няма как да бъде оценено дали работата е добре свършена. Не е възможно. Защото работата няма как да е приключила със задържането на няколко лица и създаденото убеждение у масовия зрител на риалити формата от прожектираните и коментирани масово доказателства, че тези лица са шпиони.

Обаче отвсякъде излиза, че същината на работата се възприема като да е именно в това.

Доказва го и споменатото по-горе дело срещу действащия министър - и то се отчете като успех с ареста. И като че и приключи на тоя етап.
 
  Задай въпрос, добави коментар >>> Отвори формата за текст    
 
Избери оценка:   2 3 4 5 6    
 
  Брой посещения:  498       Гласували:  0     Оценка:  0.00                Последна редакция:   20/06/20