Ресурсбук България. Данни за избрана фирма

 

А1 България

А1 е водещ доставчик на дигитални услуги и телекомуникационни решения в България, който свързва хора, бизнеси и устройства, за да помогне на клиентите да се възползват от дигиталните технологии.

Компанията предоставя мобилни и фиксирани услуги, високоскоростен интернет, интерактивна, цифрова и сателитна телевизия, четири собствени спортни канала с марката MAX Sport, платежни услуги, ICT, cloud и IoT бизнес решения на над 4,8 милиона клиенти. През 2021 г. A1 България отчита приходи от 574,1 млн. евро, а сравнимата EBITDA e 218,3 млн. евро.

Ние имаме дълга история на технологичен пионер в страната от осъществяването на първия разговор по GSM и изпращането на първия SMS до старта на първата 5G мрежа, която осигурява гигабитови скорости на клиентите.

Днес близо 3 600 служителя и модерна телекомуникационна и ICT инфраструктура осигуряват достъп до дигитални технологии за потребителите и бизнеса, свързвайки хора, неща и локации. А1 разполага със собствена оптична мрежа от над 21 000 км и модерна инфраструктура, която покрива 73 града и 133 малки населени места. Нашата 5G мрежа обхваща над 75 града и курорта, а 4G мрежата ни покрива над 99% от населението на страна.

A1 предлага пълно портфолио от ITS, ICT, IoT, cloud и хостинг услуги, предназначени както за малкия и среден бизнес, така и за големите предприятия и публичния сектор. Компанията разполага с два собствени центъра за данни и онлайн платформа за дигитални решения.

А1 България е част от A1 Group – водещ телекомуникационен доставчик в Централна и Източна Европа с повече от 26 млн. клиенти. A1 Group оперира в седем държави: Австрия, България, Беларус, Хърватия, Словения, Северна Македония и Сърбия, а приходите на Групата за 2021 година достигат 4,75 милиарда евро. Портфолиото на A1 Group включва гласова телефония, високоскоростен интернет и мултимедийни услуги, както и решения в областта на високите технологии, преноса на данни и онлайн разплащанията. Групата разполага със стабилен акционер в лицето на América Móvil – най-големият доставчик на безжични услуги в света.


 
  Снимки от фирмата или реклама на "Информационни технологии"
 
 
  Линкове към А1 България
 
    Манипулации с линковете
 
  Контакти
 
  Лице за контакти:  
  Телефон   *88; *88/088123
  E-Mail  -
  WEB Site  https://www.a1.bg/bg
 
  Адресни данни
 
  Област: София-град
  Община: София
  Населено място: София
  Адрес: ул. Кукуш 1
  Пощ.код/кутия: 1309 /
 
  Идентификация
 
  Тип на фирмата: Информационни технологии
  Подтип на фирмата: GSM и комуникации
  Булстат:  
 
Стоки и услуги доставяни от фирмата

Код Име на стоката Производител Мярка Количество Цена Детайли
Виж
 
 



 
 
ДЕТАЙЛИ, НОВИНИ И КОМЕНТАРИ
 5 месеца достъп до 5G Ultra и 500 000 МВ бонус от А1    
__ 1 __

05/03/22
23:25:13


От първи март 5G ULTRA става достъпна за всички абонати на мобилни планове на А1, които притежават смартфон, съвместим с 5G ULTRA мрежата на телекома. За да се възползват от пълните ѝ възможности, абонатите на А1 ще получат по 500 000 мегабайта бонус на максимална скорост. Бонусът може да се активира през приложението Моят А1 или портала Моят А1 на A1.bg.

С това 5G ULTRA на А1 става напълно достъпна за настоящите абонати, независимо от мобилния тарифен план, който използват към момента на промоцията. Допълнителните мегабайти се активират еднократно и трябва да бъдат изразходени в рамките на следващите пет месеца. След края на промоционалния период те не се прехвърлят в следващи месеци. Бонусът е персонален за всеки клиент на гласова услуга и не може да предоставя на други абонати на А1.

Бонусът ще бъде наличен за активация в Моят А1 до 31 март. От А1 напомнят, че за да се възползват от 5G ULTRA, абонатите трябва да притежават и съвместимо с най-бързата мрежа на А1 устройство. Списъкът със смартфони, които поддържат 5G ULTRA, е достъпен в онлайн магазина на А1.bg. Само година след старта на 5G ULTRA мрежата има много предложения за съвместими смартфони в различните ценови класове.

Клиентите с тарифен план, който включва 5G ULTRA, ще се радват да научат, че независимо от избрания от тях абонамент, ще могат да ползват мрежата на максимална скорост. Така на практика всички тарифни планове Unlimited ще се изравнят като възможности за скорост на връзката с Unlimited Ultra.

Aбонатите, които останат убедени от предимствата на 5G ULTRA и неограничената скорост, могат да преминат към по-висок тарифен план на А1, без да дължат неустойки, независимо колко време остава от сегашния им план. Както и досега, мобилните планове на А1 запазват възможността за персонализация чрез включените във всяко предложение позиции за дигитални услуги. Всеки абонат може да добави услуги Select с достъп до мобилна телевизия А1 Xplore TV GO, спортните канали Diema Xtra и МАX Sport, музикалната стрийминг платформа Deezer, HBO GO и други.
 Училището не е това, което беше: 7 примера от България    
__ 2 __

15/03/22
14:27:10


Новите технологии са ключ към умовете на учениците и правят ученето по-интуитивно и интересно. За да стимулира училищата в цялата страна да се възползват от дигитални технологии в учебния процес, през октомври 2021 г. А1 организира първото издание на конкурса "Дигитално училище на България".

124 кандидатури от над 20 области в страната се състезаваха в три основни категории - дигитален урок, дигитален проект и дигитална организация на преподаване, както и една специална такава - иновативна идея. Отличени бяха седем училища, както от малки, така и от големи населени места в цяла България. Наградите, предоставени от А1, са интерактивни дъски за обучение, които ще направят учебния процес още по-интригуващ за учениците.

Ето и проектите, с които отличените спечелиха - реални примери за това как училището може да не е точно такова, каквото си го представяме.

ПМГ "Яне Сандански" от град Гоце Делчев показаха как в час се използват дигитални платформи за образование като Geobra, Padlet, Bookcreator, Worldwall и други. Благодарение на тях не само учебният процес става по-интересен, но се развиват дигиталните умения на учениците.

От СУ "Отец Паисий" от град Кърджали не само използват дигиталните технологии в часовете, но и учениците вземат преподаването в свои ръце в часовете по клетъчна биология. По време на специалните часове "Връстници обучават връстници" ученици се редуват да влизат в ролята на учител и да преподават уроците по увлекателен и разбираем начин на своите съученици.

Как се прави дигитален проект?

За разлика от дигиталния урок, в категория "Дигитален проект" бяха отличени дългосрочни инициативи. Дистанционното обучение с всичките му плюсове и минуси е една от най-коментираните теми от началото на пандемията, като в тази категория се търсеха и успешни модели на тази форма на образование. Тук отново са наградени две училища.

ПДТГ "Димитър Хадживасилев" от град Свищов представи своя проект "STEMB", който свързва учениците с реалния бизнес още от училищните години. В специалната си иновативна класна стая учениците създават и администрират сайтове на бизнес клиенти.

В 81-во СУ "Виктор Юго" от София имат амбиция целият учебен процес да бъде дигитализиран. Проектът им "Дигитална трансформация в обучението - дигитална компетентност и учене" включва едновременно използване на редица дигитални инструменти. Google Classroom, Google Jamboard, Google групи, електронните варианти на учебниците, които издателствата предлагат, ресурсите на "Кан академия", видеоклиповете в Academico и други правят ученето разнообразно, достъпно и иновативно.

Как се прави дигитална организация на преподаването?

Учителите все по-често използват дигитален език, за да говорят на учениците, като това е тенденция в много развити страни, която само ще се засилва с годините. В категория "Дигитална организация на преподаването" конкурсът отличи два добри примера в тази посока.

Профилирана гимназия "Христо Ботев" от град Дупница и ОУ "Петко Р. Славейков" от Варна успешно са реорганизирали работата си, така че да се възползват от предимствата на дигитализацията, но най-вече да стимулират учениците да задават посоката и ритъма на учебния процес. При "Метода на обърната класна стая" се разменят последователността и мястото на домашната работа и работата в клас. Учениците учат уроците си вкъщи, а след това в клас ги обсъждат и се упражняват върху тях. Друг успешен метод, използван от двете отличени училища, е "Моделът 1:1", при който учителите са свързани поотделно с всеки ученик чрез лаптопи или таблети. Този модел повишава интереса към учебния материал и отчита индивидуалните потребности на всеки ученик.

Какво още ще се случи в близко бъдеще?

Журито присъди награда и на един проект в категория "Иновативна идея" - идея, която дори и все още да не е реализирана, има голям потенциал и ще задвижи промяна в българското образование.

Отличен беше проект на софийската частна професионална гимназия по дигитални науки "СофтУни Светлина". От гимназията планират да пренесат бъдещето при учениците, като изградят класна стая, където учителят и учениците ще носят очила за виртуална реалност, които да визуализират изучавания материал.

Проектите в кампанията бяха оценявани от експертно жури от доказани специалисти в областта на образованието и дигиталните технологии. Партньор на кампанията е фондация "Заедно в час" и е подкрепена от Министерството на образованието и регионалните инспекторати по образование.
 С нова сделка А1 става лидер на ИТ пазара    
__ 3 __

26/05/22
23:24:54


Мобилният оператор А1, който през последните години навлиза все повече в сектора на ИТ услугите, ще придобие 100% от дяловия капитал на една от най-големите български IT компании - "Стемо", с което става лидер сред доставчиците на ИТ услуги.

Компанията съобщава за сделката и уточнява, че ще я финансира чрез наличния си капитал, а стойността ѝ няма да бъде публично оповестявана според договорката между участниците в нея. Придобиването подлежи на одобрение от съответните регулаторни органи.

"Стемо" е създадена преди 31 години в Габрово и предлага пълно портфолио от ICT услуги като изграждане на ИТ инфраструктура, облачни и управляеми услуги, SAP/ERP интеграция, разработка и внедряване на софтуер, доставка и поддръжка на хардуер. Основана е от Христо Ковачев, Стефан Моров, Иван Божинов и Георги Тихов. И четиримата продават дяловете си, а последният остава да ръководи бизнеса на "Стемо" като част от А1.

"Придобиването на "Стемо" ще допринесе за разширяване на присъствието ни на пазара на бизнес IT решения. Присъединяването на компанията към семейството на А1 ще подпомогне общата ни цел да решаваме по-бързо и още по-качествено предизвикателствата пред бизнеса и публичните организации с помощта на технологиите. Сделката е естествена стъпка в развитието на нашата ИТ експертиза и ще ни позволи да предлагаме все по-комплексни технологични решения на компании от всякакъв мащаб", коментира сделката Александър Димитров, главен изпълнителен директор на "А1 България", цитиран от компанията.

"Стемо" е партньор на множество международни технологични компании като SAP, Microsoft, Cisco, VMWare, Veeam, HP Inc., HPE, Dell, Fujitsu, Lenovo, Canon, Xerox, Lexmark и други и е изпълнявала проекти за редица проекти за някои от най-големите организации в частния и публичния сектори.

Компанията има почти 300 специалисти, бизнес с годишни приходи над 60 млн. лв. През 2015 г. А1 купи тв и интернет доставчика Blizoo, а пет години по-рано и "Мегалан" и "Спектър", припомня "Капитал".
 
  Задай въпрос, добави коментар >>>   Отвори формата за текст  
 
Избери оценка:   2 3 4 5 6      
 
  Брой посещения:  195       Гласували:  0     Оценка:  0.00                Последна редакция:   09/04/22

Google