Ресурсбук България. Данни за избрана фирма

 

Център за градска мобилност София

Център за градска мобилност ЕООД в София е общинско дружество, принадлежащо на Столичната община.

Създадено е чрез сливането на „Столичната компания за градски транспорт – София“ ЕООД и „Паркинги и гаражи“ ЕАД в началото на 2009 г. То се занимава с:

- организацията и контрола върху дейността на обществения транспорт в София, включващ автобусен, тролейбусен и трамваен транспорт и метрополитен;
- контрола върху транспорта в града;
- изграждане и експлоатация на местата за паркиране в столицата и др.

Други подобни ресурси
Обекти:  Бензиностанции
Събития: Транспортни събития
Стоки:    Транспорт
Сайтове: Транспорт


 
  Снимки от фирмата или реклама на "Транспорт"
 
 
  Линкове към Център за градска мобилност София
 
W85249 Интерактивна карта на спирките в София Транспорт ЦГМ
 
  Контакти
 
  Лице за контакти:   Димитър Дилчев
  Телефон   0700 13 233
  E-Mail  
  WEB Site  http://www.sofiatraffic.bg
 
  Адресни данни
 
  Област: София-град
  Община: София
  Населено място: София
  Адрес: ул. Кн. Мария-Луиза
  Пощ.код/кутия: /
 
  Идентификация
 
  Тип на фирмата: Транспорт
  Подтип на фирмата: Градски транспорт
  Булстат:  
 
Стоки и услуги доставяни от фирмата

Код Име на стоката Производител Мярка Количество Цена Детайли
Виж
 
 



 
 
ДЕТАЙЛИ, НОВИНИ И КОМЕНТАРИ
 Съдържание на коментарите    
__ 1 __

16/08/23
19:11:31

Глоби със стикер за неправилно паркиране в София
В София вече може да се пътува с е-билет, който ще важи 90 минути
Шофьорите на градския транспорт в София отново ще продават билети
Нови електробуси ще обслужват градския транспорт в София
Пускат 30 нови електробуса в столичния градски транспорт
С банкова карта, вместо с билет ще се пътува и в метрото от 1 ноември
Пишем оценки за обслужването в градския транспорт в София
Удобство с Visa в градския транспорт на София
Хартиени билети за градския транспорт в София няма да се продават от 1 януари
В София вече се движи двуетажен автобус до парк Вранa

 Глоби със стикер за неправилно паркиране в София    
__ 2 __

27/09/20
14:56:23
Нова транспортна схема и промени в движението на градския транспорт гласуваха тази седмица общинските съветници в София. Според изпълнителния директор на Центъра за градска мобилност Димитър Дилчев "това е част от по-доброто обслужване, повече километри, по-бързия начин да пътуваме с градския транспорт в столицата".

Водачи на автомобили, които паркират неправилно, от втората половина на октомври могат да бъдат глобени с неприсъствени фишове.

Системата е готова, в момента се обучават хора за налагане на неприсъствени фишове за неправилно паркиране. В близкия месец всички, които паркират неправилно, могат да намерят стикер на своя автомобил, което означава, че са глобени. Тази система ще заработи през втората половина на октомври. Тези фишове ще са необжалваеми. Те ще се доказват от служителите на ЦГМ със снимков материал.

Човекът, който е паркирал неправилно, ще си получи фиша и по пощата на постоянния адрес. Целта е с по-малко хора да можем да санкционираме повече нарушители и да можем да покрием по-големи терени от столицата и така местата в различните квартали, където има проблеми с неправилното паркиране, да започнат постепенно да се изчистват.

Парите от глобите отиват в сметката на Столична община, а не в ЦГМ. Идеята ни не е да събираме пари, а да освободим тротоарите и местата за пешеходците", допълни той.

В края на годината трябва да заработи и новата тикет система в градския транспорт, като поетапно към нея ще бъдат надградени още много услуги.

Хората вече ще могат да заредят превозния си документ през интернет, през мобилно приложение, ще могат да заплатят пътуване само с докосване на безконтактна кредитна или дебитна карта, както и ще даде възможност за въвеждане на нови превозни документи за време и разстояние. Така пътуването в София ще стане по-удобно и по-евтино за столичани.
 В София вече може да се пътува с е-билет, който ще важи 90 минути    
__ 3 __

13/04/21
23:05:08

От днес в градския транспорт на София може да се пътува с е-билет, който се купува през телефона с регистрация в уеб приложението MPASS на адрес: https://sofia.mpass.bg. Е-билетът е с цена 1.60 лева и трябва да се купи същия ден, за който ще важи. Не може примерно вечерта да се заявят билети за следващия ден. Затова препоръката на Центъра за градска мобилност (ЦГМ) е това да става сутрин, като в телефона се получава QR-код.

Тези е-билети са различни за метрото и за наземния градски транспорт и важат само за деня, в който са купени. "Ако не се ползват, изгарят", уточни директорът на ЦГМ Димитър Дилчев.

При влизане в трамвая или автобуса е-билетът е на дисплея на телефона и се доближава на 5-10 см от валидатора. От този момент той важи за 90 минути пътуване и то само в това превозно средство.

"С него не можете да се прекачвате на друг трамвай, автобус или метро", посочи Дилчев. Хартиените билети ще продължат да важат, добави той. С новия начин на купуване на превозни документи се цели улесняване на гражданите, тъй като в момента водачите в градския транспорт не могат да продават билети, а и пунктовете за продажбата им са по-малко.

Е-билетът е част от дългоочакваната електронна система за купуване на превозни документи в градския транспорт, по-известна като тикет система. Тя трябваше да заработи в края на 2020 г., но заради пандемията и слаба координация с третата метролиния все още не е внедрена изцяло. Тя е на стойност 83 млн. лева без ДДС и цялото й поддържане до 2028 г. е включено в тази цена по договор, отбеляза Дилчев.

Предстои да се внедри и възможността да се плаща пътуването с дебитна или кредитна карта при влизане в превозното средство. За тази цел в третата метролиния вече са монтирани валидатори, с които се действа като с банкомат - докосваш картата и набираш пинкода при влизане.
 Шофьорите на градския транспорт в София отново ще продават билети    
__ 4 __

01/05/21
17:27:21


Шофьорите на градския транспорт в София отново ще продават билети. Това ще е възможно от четвъртък /29 април/, съобщиха от Центъра за градска мобилност.

​От тази дата, според заповед на Столична община, вече е разрешено първата врата на превозните средства да бъде отваряна на спирките, за да може да се използва от пътниците за слизане и качване, уточняват още от ЦГМ.
 Нови електробуси ще обслужват градския транспорт в София    
__ 5 __

18/10/21
23:18:36


Софийският градски транспорт ще залага все повече на електрическите автобуси, като дори в момента се очаква пристигането на поредната партида.

Паралелно с това се придвижват и проекти за алтернативна екологизация. От една страна Столична община има проект за доставка на водородни автобуси, както и за изграждане на необходимата им инфраструктура. По друг проект пък се работи с германски партньори, чиято цел е преработването на стари дизелови автобуси в електрически. Това обясни заместник-кметът по транспорта на Столична община Кристиан Кръстев по време на международния форум "Зеленият преход - предизвикателства и решения за България", организирана от Dir.bg и еNews.

Той отбеляза, че в София има доставени 33 електрически автобуса, които се очаква от следващата седмица да бъдат пуснати поетапно в експлоатация. Паралелно с това общината има и други инициативи, свързани с довеждащия до метростанциите градски транспорт. Тук става въпрос за общо 52 електрически превозни средсвта от два типа, които да превозват до близките линии на метрото пътниците, които не са особено близо до метролиниите. Кръстев отбеляза, че по тази инициатива има известно забавяне, но се надява в най-скоро време да старира, за да може да приключи в рамките на програмния период, за да не загубим средствата.

Забавяне има и по друга процедура - за доставка на 25 нови трамвая. Тя се бави заради обжалване в съда. Кръстев обаче изрази надежда, че и този проблем ще бъде решен в близко бъдеще, за да може проектът да бъде финализиран и въпросните нови трамваи да бъдат получени и да започнат да се движат по линиите.

Столична община не гледа единствено в посока електрификация на градския транспорт. Работи се и по проект за въвеждането на водороден транспорт и интегрирането му в системата на градския транспорт. "Работим по евентуално закупуване на 30 нови превозни средства на водород и респективно изграждане на необходимата за тях инфраструктура". Паралелно с това се обмисля и рециклирането на стари тролейбуси, които да бъдат преработени така, че да преминат към водородно-електрически цикъл на движение.

Друга идея на кметството, по която в момента се водят консултации с германска компания, е за рациклиране и на стари дизелови автобуси. Реализацията на проекта ще ги превърне в елекробуси.

Когато се говори за електрическа мобилност, от съществено значение е както колко са колите на ток, така и какво е развитието на зарядната инфраструктура. Както в държавата, така и в частност в София, тя все още е скромна. Поради тази причина Столична община, след известни трудности отново заради съдебно обжалване, е успяла да стартира процедура, по която вече има подписан договор за изграждането на нови 25 зарядни станции, на всяка от които ще могат да се зареждат по два електромобила едновременно.
 Пускат 30 нови електробуса в столичния градски транспорт    
__ 6 __

29/10/21
22:22:41


Продължаваме да обновяваме подвижния състав на градския транспорт. С новите 30 електробуса в "Столичен електротранспорт" ще имаме 45, съобщи заместник-кметът по направление транспорт на Столична община Кристиан Кръстев при представянето на първите електробуси по договор за доставка на общо 30 нови превозни средства и 10 зарядни станции.

От днес осем нови електробуса се пускат в движение по автобусна линия номер 6 Автостанция "Гео Милев" - с. Герман и временната линия - 20Т, която замества трамвайна линия номер 20 за времето на ремонта.

С доставените 30 нови електробуса в следващите месеци ще бъдат обновени линии 60, 74 и 73. С тях електробусите на градския транспорт стават 65, а в процедура за доставка са още 52.

Доставката на новите електробуси е част от програмата на кмета Йорданка Фандъкова за модернизация на градския транспорт в София, която се реализира през последните години. С модернизирането на превозни средства се подобрява градския транспорт, както и качеството на атмосферния въздух. Ще имаме 117 чисто нови електробуса в движение.

Новите електробуси са климатизирани, разполагат с видеонаблюдение, със зарядни устройства за мобилни телефони. Те са нископодови, имат рампа за трудноподвижни хора и за майки с детски колички. Електробусите използват съвременните бързозарядни технологии, базирани на ултракондензатори, което им позволява да зареждат на крайните спирки в рамките на пет-шест минути, да улавят енергия при спиране и да я оползотворяват.

Доставката на 30 броя нови нископодови бързозарядни електробуси и 10 броя нови зарядни станции е част от проект "Изпълнение на дейности за подобряване качеството на атмосферния въздух в Столична община чрез закупуване и доставка на електрически превозни средства за шосеен транспорт - електрически автобуси и тролейбуси" по ОП "Околна среда 2014-2020 г.", осъществяван с подкрепата на Кохезионния фонд на ЕС.

Проектът е 100 процента финансиран по процедура "Мерки за адресиране на транспорта като източник на замърсяване на атмосферния въздух" по приоритетна ос 5 "Подобряване качеството на атмосферния въздух" на Оперативната програма.
 С банкова карта, вместо с билет ще се пътува и в метрото от 1 ноември    
__ 7 __

01/11/21
22:06:27


От понеделник, 1 ноември, ще може да се влиза във всички станции на метрото с банкова карта. Няма значение дали е дебитна или кредитна, Mastercard или Visa, плащането ще става безконтактно, както в магазина. От няколко месеца 16 метростанции са оборудвани с устройства-четци на банкови карти.

Придобивката за пътуване с банкова карта освен спестеното търсене на билет, е, че след третото качване в градския транспорт за деня, останалите са безплатни. Тикет системата отчита до 4 лева за дневна карта за целия градски транспорт. Условието е гражданинът да плаща само с една и съща банкова карта всички пътувания, иначе бонусът се губи.

Първите оплаквания от този тип плащане, което действа от месец май в наземния градски транспорт на София, са за начислена такса от банката за самата транзакция. "То е стотинки и го правят само някои банки, които в края на деня връщат тези пари и цената на едно пътуване си остава 1.60 лева. Ако гражданите погледнат банковата си сметка, ще установят това", увериха от Центъра за градска мобилност (ЦГМ).

Устройството-четец крие риск за хората, които пътуват с обичайната карта за градски транспорт - ако я доближат заедно с портфейл или чанта, където е и банковата им карта - могат да се валидират и двете, предупредиха от ЦГМ.

Контрольорите ще са оборудвани със специални устройства-четци, с които ще проверяват дали е платено с банковата карта. Тези устройства виждат само дали има валидация в нея, но не и средствата и други данни, обясниха от ЦГМ.
 Пишем оценки за обслужването в градския транспорт в София    
__ 8 __

05/02/22
16:51:21


От днес пътниците в обществения транспорт вече могат да дават оценка и препоръки за услугите, които Центърът за градска мобилност /ЦГМ/ и транспортните оператори предоставят, съобщават от Центъра за градска мобилност.

Оценяването става лесно и бързо, чрез сканиране на QR код, който препраща в приложение и след няколко кратки въпроса има възможност да се постави оценка или да се даде мнение. QR кодът може да се сканира и работи на всички смарт устройства, като не изисква инсталиране на приложение. Приложението дава възможност да се следи мнението на клиентите в реално време.

Към момента QR код е достъпен по линиите с номера 76 и 280, трамвайни линии - 7 и 20, както и тролейна линия номер 8, както и в пунктовете за продажба на превозни документи "Европейски съюз", "НДК", "Сердика", "Софийски университет" и МС "Сливница". Постепенно достъп до приложението ще има от всяко превозно средство и всички бюра за продажби на ЦГМ.

В посочените превозни средства и пунктове за продажба на билети ще има специални стикери, които съдържат QR кода за достъп и линк. Чрез сканиране на QR кода се отваря кратка анкета. Чрез плъзгане по скала потребителят може да даде своята оценка, а в края на анкетата да остави своята препоръка.
 Удобство с Visa в градския транспорт на София    
__ 9 __

17/02/22
17:37:03


Добрата новина е, че от пролетта на 2021 г. публичните превозни средства вече предлагат възможността за безконтактно разплащане за билети за притежателите на карта Visa, независимо от банката издател. Visa - мрежата за всеки и навсякъде, осигурява на столичани и многобройните посетители от страната и чужбина комфорт при плащане на пътуването в градския транспорт, на който се радват най-големите градове в света.

Близо 2 милиона граждани и гости на София ежедневно могат да плащат както еднократен, така и дневен билет чрез валидиране на своята безконтактна карта Visa, с мобилно устройство или смарт часовник в над 1110 превозни средства както и на 84 входа в метрото. Плащането става изключително бързо и лесно - с едно доближаване на накартата Visa, незвисимо дали е физическа или е заредена на устройства като смартфон и смарт часовник до поставените валидатори в превозното средство. Системата отчита пътуването веднага, а при три или повече пътувания в края на деня се калкулира задължение, в размер само на 4 лв., колкото е цената на дневния билет. Тегленето на средства от сметката ще се извършва на следващия ден с една единствена трансакция.

Процедурата е лесна и сигурна и няма риск от допълнително таксуване дори при случайно доближаване на картата в чанта или портфейл до валидатора. При извършването на проверка от страна на контрольори и за успокоение на пътуващите е важно да се знае, че устройствата на "Градска мобилност" разчитат единствено дали е направена валидация, или не, а не данните на картата.

Милиони жители по света използват технологиите за разплащане на Visa в градския транснпорт, като тази система е позната в Европа от години и подпомага удобството на пътуването в градове като Лондон, Брюксел, Букурещ и Братислава.

Безконтактният транспорт се превръща от допълнително улеснение в задължително условие, което осигурява безопасно и сигурно придвижване за пътниците. Елиминирането на необходимостта от физически контакт по време на пътуване е приоритетна мярка за операторите на обществен транспорт за цялостното възстановяване от пандемията.

Благодарение на възможността за безконтактни разплащания пътниците в София не е нужно да носят в себе си дребни суми и да чакат на каси, за да закупят билет, да губят време да търсят от къде да го закупят, защото чрез новата монтирана във всяко превозно средство технология, могат да се разплащат бързо, лесно и безопасно.

Таксуването чрез системата може да бъде осъществено с всяка карта Visa, независимо дали е кредитна, или дебитна.

Безконтактните разплащания значително увеличават удобството и безопасността при придвижване от едно място до друго. София вече се присъединява към световните мегаполиси като Ню Йорк, Лондон или Сингапур, където милиони хора използват таксуването чрез само един допир на своята карта.

Усъвършенстваната технология на Visa осигурява на гражданите и гостите на София съвременен метод на плащане, който ще подобрява преживяването им при ползването на градски транспорт.

Направеното проучване на ООН за комфорта от безконтактното разплащане, показва че използването на градски транспорт може да се увeличи с до 27%, с което да се намали придвижването със собствени автомобили. Това би било от голямо значение за подобряването на софийския въздух и опазването на околната среда.
 Хартиени билети за градския транспорт в София няма да се продават от 1 януари    
__ 10 __

19/12/22
15:36:57

Хартиени билет за градския транспорт в София няма да се продават от 1 януари 2023 г., а хората, които притежават купени преди това, ще могат да ги използват до 1 март, когато ще бъдат демонтирани перфораторите. Това съобщи пред БНТ директорът на Центъра за градска мобилност Димитър Дилчев.

През първите три месеца на 2023 г. хартиени билети ще се продават единствено от шофьорите в градския транспорт, но на цена от 2 лв., вместо редовната от 1.60лв. Друго изключение е метрото, където също ще важи хартиеният документ за превоз, цената му ще е 1.6 лв и ще важи за 1 пътуване.

От 1 януари 2023 се въвеждат билети за време, а валидирането на всички превозни документи при всяко пътуване става задължително.

Електронните билети за време могат да се зареждат на два вида пластики. На всеки пункт на центъра за градска мобилност могат да бъдат заредени 2, 3, 5, 10 билета на тази карта и да бъдат ползвани при необходимост. На пластики могат да бъдат заредени и билети 30+, 60+ или карта за 24 часа или 72 часа.

С билет 30+ в рамките на 30 минути може да бъдат сменяни неограничен брой превозни средства в София, като в последното се допуска пресрочване и след 30-та минута до завършване на пътуването.

Всички, които ползват дебитни и кредитни карти, смарт устройства - часовници и телефони за таксуване в превозните средства също ще плащат по схемата 30+. Това означава, че след първата употреба на вашата банкова карта, в следващите 30 минути, колкото и да се прекачвате, вие няма да бъдете таксувани. Във всяко ново превозно средство, в което се качвате, трябва да валидирате банковата си карта като пътуването ви в рамките на тези 30 минути остава на същата стойност - 1.60 лв.".

Колкото и да бъде ползвана банковата карта през деня, в края му пътникът ще е платил не повече от 4 лв., колкото е цената на дневната карта. Това е много удобен начин за пътуване на тези, които ползват инцидентно градския транспорт.

Билет 60+ осигурява възможност за прекачване в 59-та минута и продължаване на пътуването без доплащане. Цената на този билет е 2.20 лв.

За онези, които ползват градския транспорт редовно, най-удобни са дългосрочните превозни документи. Очаква се през следващата година да заработят и допълнителни приложения.

Част от екипите за контрол на Центъра за градска мобилност ще бъдат оборудвани с боди камери, с които ще се записва работата им през целия ден. Контрольорите ще имат право да снимат проверките, които осъществяват. Очаква се това да намали напрежението при осъществяването на служебните им задължения.

В момента билетът за нередовен пътник, продаван от контрольора, е 30 лв. От Нова година цената му ще бъде повишена на 40 лв.

 В София вече се движи двуетажен автобус до парк Вранa    
__ 11 __

27/06/23
15:58:57

Двуетажният автобус до парк "Врана" вече се движи, съобщиха от столичния Център за градска мобилност.

Атрактивното превозно средство се движи по досегашната линия 505, която се преименува на X50. С индекс "Х" вече ще се означават експресните линии в града.

Първият курс беше на 24 юни.

Линията тръгва от Орлов мост и се движи в почивните дни с работно време от 9:30 до 17:30 ч. Първият курс от Орлов мост е в 9:30 ч., а последният от парк "Врана" - в 17:05 ч.

Пътуването в една посока отнема 20 минути. По маршрута си линията ще обслужва спирките "Хотел Плиска", "МБАЛ Света Анна" и "Метростанция Цариградско шосе".

Пътуването става с всички превозни документи, издавани от Центъра за градска мобилност, посочиха още от там.
 Пристигнаха още 4 нови трамвая, 50% от мотрисите в София са вече обновени    
__ 12 __

03/07/23
14:33:00

Още 4 нови трамвая пристигнаха в София през тази седмица. Те ще се движат по линия №4.

"През тази година доставихме 29 нови трамвая за линии 4, 5 и 18. Първите 25 закупихме със средства от оперативна програма "Околна среда", а тези 4 трамвая допълнително успяхме да поръчаме благодарение на направени икономии в проекта".

Общо 67 са новите трамваи.

"Те са част от най-мащабната модернизация на градския транспорт, която успяхме да изпълним. В резултат от нея в София са обновени -100% от тролеите, 90% от автобусите, 50% от трамваите на линия, 120 са електрическите автобуси".
 
  Задай въпрос, добави коментар >>>   Отвори формата за текст  
 
Избери оценка:   2 3 4 5 6      
 
  Брой посещения:  1160       Гласували:  0     Оценка:  0.00                Последна редакция:   16/08/23

Google