Ресурсбук България. Данни за избрана фирма

 

ФИКОСОТА СИНТЕЗ ООД Почистващи препарати

Производство на перилни и почистващи препарати.

Други подобни ресурси
Обекти:  Търг.комплекси
Събития: Услуги
Стоки:    Услуги
Сайтове: Услуги


 
  Снимки от фирмата или реклама на "Услуги"
 
 
  Линкове към ФИКОСОТА СИНТЕЗ ООД Почистващи препарати
 
F5738 Интериор, обзавеждане, дограма Стоки за дома и бита Индекс Виж  ~  
W68528 Почистване ----- Услуги Услуги Виж  ~  
W70730 Стоки за дома и бита Фирми Раздел Виж  ~  
W70731 Стоки за дома и бита Стоки и услуги Раздел Виж  ~  
 
  Контакти
 
  Лице за контакти:  
  Телефон   054/859111
  E-Mail  
  WEB Site  http://www.f-s.bg
 
  Адресни данни
 
  Област: Шуменска
  Община: Шумен
  Населено място: Шумен
  Адрес: ул. Мадара 48
  Пощ.код/кутия: /
 
  Идентификация
 
  Тип на фирмата: Услуги
  Подтип на фирмата: Почистване
  Булстат:  
 
Стоки и услуги доставяни от фирмата
Код Име на стоката Производител Мярка Количество Цена Детайли
2918 Савекс ФИКОСОТА СИНТЕЗ ООД Почистващи препарати Брой 1 3 Виж : 898
 
 



 
 
ДЕТАЙЛИ, НОВИНИ И КОМЕНТАРИ
 Революцията Savex: как се става пазарен лидер    
__ 1 __

12/12/21
15:46:01


Как българската марка перилни препарати Savex покорява света

В древността професионалното пране било изцяло мъжка работа. Малко известен факт е, че в първите общински перални в древен Рим имало само мъже.

За почистването на текстила се разчитало единствено на силата на водата, а само по-заможните използвали перилни продукти, съставени от луга и животинска мас.

От тогава до днес прането еволюира до ежедневна дейност, която изисква минимално усилие и отнема не повече от няколко минути. Променят се не само навиците при пране, но и препаратите, които човечеството използва, за да поддържа дрехите си чисти и свежи, без да нарушава целостта на материите и цветовете.

Създадената през 2002 г. Savex (известна до 2006 г. под името "Ехо Savex") на българската компания “Фикосота” е първа по обем на продажби в страната, и се изнася в 16 държави по света, сред които далечните Мексико и САЩ. Зад тези успехи стои важна философия - нарасналите нужди на потребителите да бъдат посрещани с иновации, насочени към формули и формати, внедряване на бутикови аромати и високо качество.

“Savex е един жив продукт, който постоянно се развива“

Капсула на времето

За разлика от древността днес 87% от решенията, които касаят прането, се взимат от жени.

В България пазарът на перилни препарати се оценява на около 100 млн. лв. и расте с около 3% на годишна база, сочат данни на Nielsen Bulgaria за 2021 г. Този растеж се дължи на засиленото търсене в премиалния сегмент и новите формати. Това от своя страна е свързано с повишаването на стандарта на живот на покупателната способност на населението.

“Потребителките на Savex имат опит с различни формати (прах, течен препарат за пране и капсули) и са установили, че ние предлагаме очакваното от тях качество”, споделя бранд мениджърът на марката Кристиан Маринов. Стремежът на “Фикосота” е да познава добре своите клиенти и да стои близо до тях в нуждите им, отговаряйки на промените в тенденциите на търсене.

България е уникален пазар в региона – модерните формати (течни препрати и капсули) са възприети от пазара бързо и са предпочитани, което доближава страната до западните пазари като структура и потребителско поведение в категорията. Потребителите държат на ефективността и по-скоро не правят компромис с качеството за сметка на по-ниска цена.

Значението на думата ефективност при перилния препарат се свързва с това да премахва упорити петна, да прави бялото искрящо, да запазва цветовете и тъканите и да дава видими резултати още след първото изпиране. Ароматите също са сред основните критерии за избор. “Първо се търси качество, а с напредване на технологиите и удобство. Течните форми са по-практични от праховете, а с капсулите, улесняваме допълнително хората. Не се налага да мерят и да дозират. Комуникираме всичко това през кампаниите си и се опитваме да водим потребителите към по-новите формати”.

Част от корпоративната политика е никога да не се правят компромиси с оборудването и Фикосота инвестира в закупуването на машини със западноевропейски и американски произход, с което гарантира високо качество на производство и повишаване на скоростта и ефективността. Голяма част от процесите са вече роботизирани, а всеки продукт минава през стриктен качествен контрол преди да поеме пътя си към търговската мрежа.

Компанията инвестира и в посока на намаляване на вредните емисии и въглеродния си отпечатък. Пример за това е проектът „Екодоза Савекс – големият ефект от малкия размер“, касаещ капсулите за пране.

При производството им "Фикосота" използва по-малко вода, генерират се по-малко вредни емисии и отпадни материали. Също така те са по-компактни за транспорт и са нужни по-малко първични опаковки, а при употреба се изхвърлят по-малко химични субстанции в отпадните води.

Как се става лидер

Приходите от продажби на марката са се утроили в последните 10 години, а ръстът на годишна база често е двуцифрен. “Savex“ винаги е бил на фокус във “Фикосота” , тъй като е сред най-големите марки на компанията и е със значителен пазарен дял в регионалните пазари.

Идеите, пътят и решенията за продуктите Savex са концентрирани в компанията, а за постигането на целите на бранда “Фикосота” си партнира с най-големите и водещи световни производители на суровини, с които разработва формулите си. Сред тях са BASF, Novozymes и ароматните къщи IFF, Givaudan, Firmenich, Symrise, които са автори на едни от най-популярните парфюми във fine fragrance индустрията.

Марката реагира бързо на световните тенденции, инвестира в иновации и модерни качествени формати и нови сегменти (като течни препарати и капсули), предлагайки алтернативи на мултинационалните големи играчи.

Географската експанзия

Освен пазарен успех на местна почва Savex натрупва сериозни дивиденти и от представянето си на чуждите пазари. Марката е представена в страни от различни региони по света и е с много силно присъствие в големи пазари като Румъния и Украйна .

“Стараем се, когато влезем в нов пазар, да заемем добри позиции и Savex да се превърне в голяма и позната марка, а не просто да присъстваме в много различни държави. На регионално ниво сме сред топ 4 марките”, посочва Маринов

Участието на големите търговски вериги е от изключително значение за видимостта на международната сцена. Затова Savex се предлага в най-големите вериги на тези основни пазари. ”В Украйна работим с ATB Corporation с около 4 млрд. евро оборот, която е сред най-големите вериги в държавата."

През дистрибуторите, с които си партнираме там пък си гарантираме добро покритие и в други търговски обекти. Голям клиент е и веригата Простор с 427 магазина в 132 града”. В Румъния си партнираме с вериги като Carrefour, Profi, Metro, Auchan, DM и др. Savex е със силни позиции на пазарите в региона, но бързите иновации на марката я правят интересна и конкурента за чужди пазари, включително и отвъд океана.

Голям интерес буди развитието в далечни пазари като САЩ и Мексико. “Фикосота” отворя офис в Ню Йорк през 2014 г., като първоначално фокусът на екипа е развитието на търговията с храни, и по-конкретно на бранда Bruschette Maretti. Бързо след това е идентифициран потенциал и за другите категории. Така “Фикосота” разширява портфолиото си в САЩ и сега там се предлагат и продуктите на Savex, Semana, Milde, Teo и др.

В Мексико Savex влиза чрез партньорство с американската верига HEB с 360 хипермаркета в Тексас и 65 магазина в Монтерей. “Това са много модерни хипермаркети, които развиват новите формати и категории продукти. Пазарът в Америките е толкова голям, че само влизането на бранда в нова верига води до значителни ръстове ”.
 Империята Фикосота    
__ 2 __

10/09/22
01:15:09

Империята Фикосота - с продажби за 320 млн. лв. през 2019г. (и очаквани за 370 млн. лв. през 2022г.) и брандове, познати на всеки българин. Производство на битова химия и хранителни продукти.
 
  Задай въпрос, добави коментар >>>   Отвори формата за текст  
 
Избери оценка:   2 3 4 5 6      
 
  Брой посещения:  956       Гласували:  0     Оценка:  0.00                Последна редакция:   30/11/23

Google