БОРИКА – БАНКСЕРВИЗ АД е акционерно дружество, собственост на Българска Народна Банка и търговските банки в страната.
„БОРИКА – БАНКСЕРВИЗ“ АД развива и поддържа основната информационно-технологична инфраструктура на платежната индустрия в България. Главни приоритети на компанията са разработването, развитието и оперирането на платежни системи. Те осигуряват на участниците в тях качествени, надеждни, разнообразни и иновативни платежни услуги, които да бъдат предлагани на крайните клиенти – физически и юридически лица.
„БОРИКА – БАНКСЕРВИЗ“ АД създава услуги, които оптимизират бизнес процесите посредством използването на модерни технологии и доказани модели. „БОРИКА – БАНКСЕРВИЗ“ АД разработва и висококачествени софтуерни решения, които отговарят на нуждите на клиентите при автоматизирането на специфични дейности във финансовата сфера.
„БОРИКА – БАНКСЕРВИЗ“ АД активно работи за създаване на електронни технологии и бизнес решения, насочени към опазването на околната среда.
„БОРИКА – БАНКСЕРВИЗ“ АД разполага с общо 28 офиса – централен и търговски в гр. София и 26 регионални представителства във всички областни градове.
Предметът на дейност на дружеството включва:
~ Проектиране и опериране на платежни системи за обслужване на преводи в лева, евро, както и платежни операции, инициирани с банкови карти; ~ Изпълнение на междубанкови налични парични преводи; ~ Гарантиране на оперативна свързаност с местни и международни авторизационни центрове, картови оператори и оператори на платежни системи; ~ Проектиране и опериране на авторизационни системи за картови разплащания; ~ Изграждане и опериране на техническа и технологична инфраструктура за обслужване на плащания с банкови карти; ~ Предоставяне на допълнителни услуги, свързани с банкови карти, като персонализиране, активиране, печат и промени на ПИН; ~ Инженерингови услуги, свързани с монтаж, поддръжка и сервиз на АТМ и ПОС устройства и друга ИТ инфраструктура; ~ Обучение на потребители за обслужване, авторизация и плащания чрез банкови карти, и други платежни инструменти; ~ Изпитване и одобряване на технически и програмни средства за осигуряване на оперативна съвместимост на оборудването и необходимото ниво на защита срещу неоторизиран достъп; ~ Предоставяне и поддръжка на удостоверителни услуги; ~ Разработване, поддръжка и опериране на информационни системи и услуги; ~ Разработване и поддръжка на софтуерни продукти и услуги; ~ Търговска и консултантска дейност.